czwartek 1 października 2020     Danuta, Igor, Remigiusz
eGorzowska - internetowy dziennik Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej
szukaj    szukaj szukaj
« powrót
Żyj zdrowo, jedz zdrowo
eGorzowska - 3068_TlqvmyO4if0hgIyPkaxV.jpgBez jedzenia nasze funkcjonowanie nie byłoby możliwe. Pokarm dostarczany do organizmu jest wykorzystywany jako materiał budulcowy, zapasowy, energetyczny i regulatorowy.

Do codziennych przyjemności możemy zaliczyć jedzenie. Dobrze zbilansowana dieta, to podstawa sukcesu. Często jednak z powodu chęci czy braku czasu ograniczamy się do barów szybkiej obsługi czy mrożonych dań. Niestety, prowadzenie takiego trybu życia nie sprzyja zdrowiu, dlatego warto pamiętać o kilku zasadach związanych z prawidłowym odżywianiem.

Śniadanie
To ono powinno być najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia i dostarczyć najwięcej energii potrzebnej do funkcjonowania. Niejedzenie śniadań, sprzyja obżarstwu w ciągu dnia i zjadaniu zdecydowanie większych posiłków na wieczór. Możemy pozwolić sobie na różnorodność w wyborze produktów śniadaniowych, mogą być to serki, jogurty, pasty jajeczne, warzywa czy też owoce. Najważniejsze jest urozmaicenie i dostarczeniu organizmowi potrzebnych składników związanych z prawidłowym odżywianiem.

Więcej znaczy mniej
Warto pamiętać o zasadzie pięć posiłków. Jest to optymalna ilość, która pozwoli nam nie czuć głodu w ciągu dnia. Posiłki powinny być mniejsze, a przerwa między nimi to 3,4 godziny. Spożywając potrawy regularnie zapewniamy sobie lepsze samopoczucie oraz możemy utrzymać stałą wagę ciała. Ostatnie danie warto zjeść trzy godziny przed snem.

Nie podjadaj

Często zdarza się, że między głównymi posiłkami sięgamy po drobne przekąski, typu chipsy, paluszki lub inne słodycze. Nasze przyzwyczajenia związane z jedzeniem są podstawowym błędem, który ciężko jest zmienić. „Zwracajmy uwagę na to co jemy i co dostarczamy naszemu organizmowi. Jeśli nie umiemy odmówić sobie drobnych przekąsek, to sięgnijmy po owoc lub warzywo. Doda energii do pracy oraz zapewni uczucie sytości na dłużej.”- mówi ekspert z portalu poprostuzdrowo.pl

Wody nigdy za mało

Dostarczenie naszemu organizmowi płynów, jest bardzo ważne. Dzienna zalecana dawka wody to 1,5 litra. W ciągu doby tracimy około 5% płynów w procesie oddychania, resztę wydalamy wraz z potem i moczem, stąd też pojawia się zapotrzebowanie na płyny w naszym organizmie. Starajmy unikać się barwionych wód, czy napojów z dużą ilością cukru. Najlepsza okazuje się zwykła woda niegazowana, która zaspokoi pragnienie i nawodni organizm. Zbyt mała ilość płynów, może powodować osłabienie organizmu oraz bóle głowy.

Jedzmy ryby

Ryby są magazynem wielu witamin oraz składników mineralnych. Mają w sobie dużo wartościowego białka, które jest ważnym elementem dla utrzymania zbilansowanej diety. To one mogą okazać się dobrym zamiennikiem dla wieprzowiny lub wołowiny, dzięki zawartym kwasom nienasyconym. Jedzenie ryb sprzyja wzmocnieniu odporności oraz łagodzi objawy zapalenia. „Mięso ryby zawiera kwasy, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Są to głównie kwasy omega3, które spowalniają procesy starzenia się komórek. Regularne spożywanie ryb zmniejsza ryzyko zawałów serca”– mówi dietetyk z portalu poprostuzdrowo.pl

Produkty bogate w białko

Chude produkty z dużą zawartością białka to podstawowe budulce. Organizm potrzebuje zarówno białek pochodzenia roślinnego jak i zwierzęcego, dlatego często dietetycy polecają aby spożywać produkty mleczne kilka razy dziennie. Jogurty, sery, kefiry, mięso, brokuły, awokado, makarony, słonecznik, fasola to przykłady źródła białka, które potrzebne są dla zachowania równowagi w organizmie. To właśnie te produkty mogą dobrze wpływać na funkcjonowanie i wydajność mózgu.

poprostuzdrowo.pl

7 października 2012 10:24, admin ego
« powrót
Dodaj komentarz:

Twoje imię:
 
Komentarze:


"Bez jedzenia nasze funkcjonowanie nie byłoby możliwe" - niemożliwe! Ja żyję swiatłem odbitym od geniuszu piszącego takie bzdury!
Anonim_7466, 12.10.2012, 18:58, 78.9.119.56 ##

Zagramy z Panem Kazimierzem Romeo i Julię na siłowni. Tam każdy znajduje swoje love story.
Anonim_9772, 13.10.2012, 17:36, 62.152.145.175 ##

Serwis www.egorzowska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłączną własnością ich autorów.

Zamkną przejazd w ciągu ul. Łokietka
Wykonawca przebudowy ul. Chrobrego i Mieszka I planuje w środę (30 września) wprowadzenie zmian w organizacji ruchu, które będą polegać ... <czytaj dalej>
Inny niż zwykle III Tydzień Seniora
Konkurs, prezentacja filmów zespołów seniorskich, dwa spektakle w teatrze, zwiedzanie Muzeum Lubuskiego - to działania jakie Miasto proponuje Seniorom podczas ... <czytaj dalej>
Umowy dla Gorzowa
Trzy ważne dla Gorzowa umowy podpisali dziś wicemarszałek Łukasz Porycki i prezydent Jacek Wójcicki. To wsparcie w obszarze spraw społecznych, ... <czytaj dalej>
Policja szuka świadków
Policjanci Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego Komendy Miejskiej Policji w Gorzowie Wlkp. prowadzą postępowanie w sprawie wypadku drogowego, do którego doszło na ulicy ... <czytaj dalej>
Przeglądaj cały katalog lub dodaj swoją firmę
"Geo-Kart" Usługi Geodezyjno-Kartograficzne Andrzej Chowaniak

ul. Kostrzyńska 30 m. 1, Gorzów Wlkp.
tel. 95 725 00 84
branża: Geodezja - usługi, sprzęt <czytaj dalej>
"DPD Polska" Sp. z o.o.

ul. Walczaka 106, Gorzów Wlkp.
tel. 95 720 64 18
branża: Kurierskie usługi <czytaj dalej>

Zamkną przejazd w ciągu ul. Łokietka
Wykonawca przebudowy ul. Chrobrego i Mieszka I planuje w środę ... <czytaj dalej>
Tramwaje nie pojadą
Od poniedziałku 28 września na około trzy-cztery tygodnie zostanie wstrzymane ... <czytaj dalej>
26IX2020 - jak smakuje gorzowski rynek
26IX2020. Pierożki z farszem z jelenia, wątróbka drobiowa w postaci pasztetu ... <czytaj dalej>
Tym razem dramat
Ostatni tydzień września zapowiada w kinie Helios kolejne nowości. Tym ... <czytaj dalej>
Kalendarium eventów
« październik 2020 »
P W Ś C P S N
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
dodaj: imprezy@egorzowska.pl
Mała wielka sprawa
eGorzowska - adminfoto_hanna.jpg
Hanna Kaup:
Nie jestem ślepym idiotą
Sorry za taki tytuł, ale ostatnio wszystkim puszczają nerwy. Mnie też się ulało. Nie bez przyczyny, ale z powodu tłumaczeń, które nie tylko mnie stawiają w złym świetle i sugerują, ... <czytaj dalej>
Lubisz ładnie mieszkać?
„Zielona ławeczka” czeka na Ciebie
Jest szansa na poprawę wyglądu podwórek i miejsc najbliższego otoczenia. <czytaj dalej>
Jakie są nasze Smaki Regionów
Ruszyła XX edycja konkursu „Nasze Kulinarne Dziedzictwo-Smaki Regionów”. Organizuje go <czytaj dalej>

aktualnie nie ma żadnej czynnej sondy
Robisz zdjęcia? Przyślij je do nas foto@egorzowska.pl
eGorzowska - dsc_0598a.jpg
Hanna Kaup:
30IX2020 - grzyby nie tylko w lesie
30IX2020. Pięknie prezentują się na tym pasie zieleni przy ulicy Górczyńskiej. ... <czytaj dalej>
Hanna Kaup:
29IX2020 - serce, kawa i Mickiewicz
29IX2020. Jak połączyć Światowy Dzień Serca z Międzynarodowym Dniem Kawy i ... <czytaj dalej>
admin ego radzi:
Jak chronić najmłodszych przed sextortion?
Scenariusze mogą być różne. Na przykład rówieśnik zachęci do zrobienia ... <czytaj dalej>
Hanna Kaup radzi:
Zapytaj stomatologa
Wizyta u stomatologa podczas pandemii koronawirusa konieczna czy niebezpieczna? Trwająca w ... <czytaj dalej>
Blogujesz? Rób to lokalnie!
Wystarczy jedno kliknięcie w egoBlog
Masz problem?
Napisz do eksperta egoEkspert
Żadna sprawa nie zostanie bez odzewu. Daj znać na eGo Forum
Anonim_7431:
Szlifowanie kamieni, nie tylko przy ul.Sikorskiego : bez protestu wdychamy pyl, ktory osiada w naszych oskrzelach, plucach. Jest to poza Polska nie do <czytaj dalej>
Anonim_8858:
Ile to przedsięwzięcie kosztowało? <czytaj dalej>
Miejscowy:
Bardzo klimatyczny. Jedno mi "rzuca" się w oczy, powaga i smutek. A żużlowcy to elita, to przedstawiciele miasto, o niebo bardziej reprez <czytaj dalej>
Anonim_5959:
za..bisty mural <czytaj dalej>
Anonim_4963:
licytacje co dalej ? <czytaj dalej>
 
eGorzowska.pl - e-gazeta Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej