poniedziałek 17 lutego 2020     Zbigniew, Julian, Łukasz
eGorzowska - internetowy dziennik Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej

szukaj    szukaj szukaj
« powrót
Żyj zdrowo, jedz zdrowo
eGorzowska - 3068_TlqvmyO4if0hgIyPkaxV.jpgBez jedzenia nasze funkcjonowanie nie byłoby możliwe. Pokarm dostarczany do organizmu jest wykorzystywany jako materiał budulcowy, zapasowy, energetyczny i regulatorowy.

Do codziennych przyjemności możemy zaliczyć jedzenie. Dobrze zbilansowana dieta, to podstawa sukcesu. Często jednak z powodu chęci czy braku czasu ograniczamy się do barów szybkiej obsługi czy mrożonych dań. Niestety, prowadzenie takiego trybu życia nie sprzyja zdrowiu, dlatego warto pamiętać o kilku zasadach związanych z prawidłowym odżywianiem.

Śniadanie
To ono powinno być najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia i dostarczyć najwięcej energii potrzebnej do funkcjonowania. Niejedzenie śniadań, sprzyja obżarstwu w ciągu dnia i zjadaniu zdecydowanie większych posiłków na wieczór. Możemy pozwolić sobie na różnorodność w wyborze produktów śniadaniowych, mogą być to serki, jogurty, pasty jajeczne, warzywa czy też owoce. Najważniejsze jest urozmaicenie i dostarczeniu organizmowi potrzebnych składników związanych z prawidłowym odżywianiem.

Więcej znaczy mniej
Warto pamiętać o zasadzie pięć posiłków. Jest to optymalna ilość, która pozwoli nam nie czuć głodu w ciągu dnia. Posiłki powinny być mniejsze, a przerwa między nimi to 3,4 godziny. Spożywając potrawy regularnie zapewniamy sobie lepsze samopoczucie oraz możemy utrzymać stałą wagę ciała. Ostatnie danie warto zjeść trzy godziny przed snem.

Nie podjadaj

Często zdarza się, że między głównymi posiłkami sięgamy po drobne przekąski, typu chipsy, paluszki lub inne słodycze. Nasze przyzwyczajenia związane z jedzeniem są podstawowym błędem, który ciężko jest zmienić. „Zwracajmy uwagę na to co jemy i co dostarczamy naszemu organizmowi. Jeśli nie umiemy odmówić sobie drobnych przekąsek, to sięgnijmy po owoc lub warzywo. Doda energii do pracy oraz zapewni uczucie sytości na dłużej.”- mówi ekspert z portalu poprostuzdrowo.pl

Wody nigdy za mało

Dostarczenie naszemu organizmowi płynów, jest bardzo ważne. Dzienna zalecana dawka wody to 1,5 litra. W ciągu doby tracimy około 5% płynów w procesie oddychania, resztę wydalamy wraz z potem i moczem, stąd też pojawia się zapotrzebowanie na płyny w naszym organizmie. Starajmy unikać się barwionych wód, czy napojów z dużą ilością cukru. Najlepsza okazuje się zwykła woda niegazowana, która zaspokoi pragnienie i nawodni organizm. Zbyt mała ilość płynów, może powodować osłabienie organizmu oraz bóle głowy.

Jedzmy ryby

Ryby są magazynem wielu witamin oraz składników mineralnych. Mają w sobie dużo wartościowego białka, które jest ważnym elementem dla utrzymania zbilansowanej diety. To one mogą okazać się dobrym zamiennikiem dla wieprzowiny lub wołowiny, dzięki zawartym kwasom nienasyconym. Jedzenie ryb sprzyja wzmocnieniu odporności oraz łagodzi objawy zapalenia. „Mięso ryby zawiera kwasy, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Są to głównie kwasy omega3, które spowalniają procesy starzenia się komórek. Regularne spożywanie ryb zmniejsza ryzyko zawałów serca”– mówi dietetyk z portalu poprostuzdrowo.pl

Produkty bogate w białko

Chude produkty z dużą zawartością białka to podstawowe budulce. Organizm potrzebuje zarówno białek pochodzenia roślinnego jak i zwierzęcego, dlatego często dietetycy polecają aby spożywać produkty mleczne kilka razy dziennie. Jogurty, sery, kefiry, mięso, brokuły, awokado, makarony, słonecznik, fasola to przykłady źródła białka, które potrzebne są dla zachowania równowagi w organizmie. To właśnie te produkty mogą dobrze wpływać na funkcjonowanie i wydajność mózgu.

poprostuzdrowo.pl

7 października 2012 10:24, admin ego
« powrót
Dodaj komentarz:

Twoje imię:
 
Komentarze:


"Bez jedzenia nasze funkcjonowanie nie byłoby możliwe" - niemożliwe! Ja żyję swiatłem odbitym od geniuszu piszącego takie bzdury!
Anonim_7466, 12.10.2012, 18:58, 78.9.119.56 ##

Zagramy z Panem Kazimierzem Romeo i Julię na siłowni. Tam każdy znajduje swoje love story.
Anonim_9772, 13.10.2012, 17:36, 62.152.145.175 ##

Serwis www.egorzowska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłączną własnością ich autorów.

Miasto tłumaczy, dlaczego opóźnia się remont Sikorskiego
Publikujemy informacje urzędu miasta dotyczące okoliczności przebudowy ulicy Sikorskiego i przyczyn przesunięcia terminów realizacji tej inwestycji. W związku z licznymi pytaniami ... <czytaj dalej>
Miliony na nowe miejsca w przedszkolach
Zarząd województwa podjął uchwały w sprawie ogłoszenia konkursów dotyczących poprawy dostępności i jakości edukacji przedszkolnej. Celem konkursów jest utworzenie nowych miejsc ... <czytaj dalej>
Samorządowcy w sprawie strategii
Publikujemy stanowisko samorządów północnej części województwa lubuskiego z dnia 30 stycznia 2020 r. w sprawie projektu Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego ... <czytaj dalej>
Przychodnie do szpitali
Samorząd Województwa Lubuskiego planuje połączyć dwie przychodnie ze szpitalami. Chodzi o Przychodnię Dworcową i Wielospecjalistyczny Szpital Wojewódzki w Gorzowie Wlkp. ... <czytaj dalej>
Przeglądaj cały katalog lub dodaj swoją firmę
Zespół Szkół Specjalnych nr 14

ul. Mościckiego 3, Gorzów Wlkp.
tel. 95 722 55 69
branża: Szkoły - podstawowe i gimnazja - publiczne <czytaj dalej>
"Elektro-Mat" Firma Usługowa Mateusz Obiegło

ul. Działyńskich 6, Gorzów Wlkp.
tel. 500 447 093
branża: Elektroinstalatorstwo <czytaj dalej>

15II2020
15II2020. Wrocławski Teatr Muzyczny Capitol po wielu latach. I choć obiekt ... <czytaj dalej>
Premiera, na którą czekali miłośnicy disco-polo
Czy w walentynki może być nieromantycznie? Przekonaj się o tym. ... <czytaj dalej>
Miliony na nowe miejsca w przedszkolach
Zarząd województwa podjął uchwały w sprawie ogłoszenia konkursów dotyczących poprawy ... <czytaj dalej>
Szpitalne obcowanie ze sztuką
W Wielospecjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Gorzowie rozpoczyna działalność Galeria Sztuki ... <czytaj dalej>
Kalendarium eventów
« luty 2020 »
P W Ś C P S N
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 
dodaj: imprezy@egorzowska.pl
Mała wielka sprawa
eGorzowska - adminfoto_hanna.jpg
Hanna Kaup:
O segregacji odpadów i bezpieczeństwie konsumenta (3)
Coraz bliżej 1 marca, kiedy to wszyscy będziemy obowiązkowo segregować śmieci. Czy zwracamy uwagę, że opakowania plastikowe oznaczone jako 7 – INNE/OTHER nie podlegają recyklingowi, choć nie ma o tym ... <czytaj dalej>
Lubuskie Wawrzyny 2019 – zaproszenie do konkursu
Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Cypriana Norwida w Zielonej <czytaj dalej>
Przedszkolaki nauczą mycia rąk
Przedszkolaki mogą wziąć udział w konkursie plastycznym z okazji Światowego <czytaj dalej>

aktualnie nie ma żadnej czynnej sondy
Robisz zdjęcia? Przyślij je do nas foto@egorzowska.pl
eGorzowska - 7g.jpg
Hanna Kaup:
16II2020
16II2020. W pogodzie wciąż jesień, jakby luty zamienił się z listopadem. ... <czytaj dalej>
Hanna Kaup:
15II2020
15II2020. Wrocławski Teatr Muzyczny Capitol po wielu latach. I choć obiekt ... <czytaj dalej>
admin ego radzi:
Kierowcy wydają niemal połowę płacy minimalnej
na naprawę auta
Aż 31 proc. właścicieli aut odwiedza warsztat samochodowy 3-5 razy ... <czytaj dalej>
admin ego radzi:
Gdzie kupić auto?
Możliwości, jakie otwiera przed nami wtórny rynek ofert sprzedaży samochodów, ... <czytaj dalej>
Blogujesz? Rób to lokalnie!
Wystarczy jedno kliknięcie w egoBlog
Masz problem?
Napisz do eksperta egoEkspert
Żadna sprawa nie zostanie bez odzewu. Daj znać na eGo Forum
Anonim_3881:
Przepraszać już powinni wczoraj, ale pewnie winą obarczą zwykłego człowieka, który obsługiwał maszynę. Tu przede wszystkim powinien odpowiad <czytaj dalej>
Anonim_7969:
Czekajcie, zaraz się rzucą przepraszać. No i te durne tłumaczenia, które padną przy okazji... <czytaj dalej>
Anonim_1251:
Rzygać mi się chce jak myślę o urzędnikach z Urzędu Miasta. <czytaj dalej>
Anonim_3563:
Będą tam pakować gorzowskie marudy w paczki i wysyłać na eksport do Indii <czytaj dalej>
Anonim_4866:
tylko po co to komu <czytaj dalej>
 
eGorzowska.pl - e-gazeta Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej