Miejski Rzecznik Konsumentów i Spraw Mieszkańców podsumował 2010 rok.
Do biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw Mieszkańców w Gorzowie
Andrzeja Wawrzyńskiego w minionym roku wpłynęło 1080 spraw (podobnie, jak w latach ubiegłych).
Udzielono także 3,5 tys. porad telefonicznych, których liczba wzrasta.
Rzecznik występował w 38 postępowaniach sądowych podjętych przez konsumentów.
Gorzowianie najczęściej zgłaszali sprawy: regulacji określających tryb składania reklamacji, spłat kredytów konsumenckich, odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez niebezpieczny produkt.
W 2010 r. kontynuowano współpracę z Centralą Konsumentów Brandenburgii w Niemczech, głównie przez działający już czwarty rok punkt informacyjny we Frankfurcie nad Odrą, czyli Polsko-Niemieckie Centrum Informacji dla Konsumentów.
Dzięki współpracy polsko-niemieckiej zorganizowano trzy konferencje – dwie we Frankfurcie nad Odrą i jedną w Gorzowie przy współudziale Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej. Była to pierwsza w historii miasta konferencja naukowa poświęcona prawom konsumenckim.
Biuro miejskiego rzecznika konsumentów i spraw mieszkańców mieści się przy ul. Orląt Lwowskich 1, tel. 95 7355 962.
UM
Oni tu zostają
„Zostaję!” to hasło nowej kampanii promującej Gorzów, która ma zwrócić uwagę na zalety naszego miasta, dzięki którym jest ono doskonałym ...
<czytaj dalej>Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>200 lat dla pani Zofii
Nieczęsto zdarza się, aby tradycyjnie śpiewane „sto lat”, z racji chwili, modyfikowano w sekwencji życzeń na lat „dwieście”. Tak właśnie ...
<czytaj dalej>Prezydent w ministerstwie
Prezydent Gorzowa w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
- Z doświadczenia wiem, że najważniejsze są relacje bezpośrednie. Ustalenia, które zapadają wtedy ...
<czytaj dalej>