Jaka jest prawda o dofinansowaniu Planu Transportowego dla Gorzowa?
Od poseł PiS Elżbiety Rafalskiej otrzymaliśmy pismo w sprawie dofinansowania dla Gorzowa Planu Transportowego.
Do marszałka Sejmu Radosława Sikorskiego wyjaśnienie wysłał wiceminister infrastruktury Waldemar Sługocki.
"Szanowny Panie Marszałku,
w nawiązaniu do pisma z dnia 5 lutego br. nr 30696, przekazującego interpelację posłanki Elżbiety Rafalskiej w sprawie dofinansowania tzw. Planu transportowego przygotowanego na potrzeby rozwoju transportu publicznego Gorzowa Wielkopolskiego, poniżej przekazuję odpowiedzi na następujące pytania.
• Kiedy zostanie podana kwota dofinansowania Planu Transportowego przygotowanego dla potrzeb rozwoju transportu publicznego w Gorzowie Wielkopolskim, skąd wzięły się tak duże rozbieżności pomiędzy wstępnymi deklaracjami a ostatnio zapowiadanymi kwotami?
Na wstępie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju chce podkreślić, że Plan Transportowy przygotowany dla potrzeb rozwoju transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim nie był przedstawiony i nie podlegał weryfikacji Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ). Przedmiotem uzgodnień był projekt Strategii ZIT, z uwagi na fakt, iż w ramach POIiŚ 2014-2020 finansowane będą projekty wynikające ze Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla 13 miast wojewódzkich i obszarów powiązanych z nimi funkcjonalnie (z wyłączeniem miast Polski Wschodniej). Warunkiem dofinansowania projektów jest ich identyfikacja w Strategii ZIT jako tzw. projektów komplementarnych do pozostałych inwestycji realizowanych w regionalnych programach operacyjnych.
W przekazanym do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju projekcie Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa Wielkopolskiego, jako inwestycję komplementarną przewidzianą do realizacji w ramach niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach wskazano System zrównoważonego transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim.
Obecnie finalizowane są prace związane z przygotowaniem ostatecznej wersji Strategii oraz określeniem zakresu rzeczowego projektów komplementarnych. Jednocześnie zaznaczam, że środki przeznaczone na realizację projektów komplementarnych, w tym inwestycji w transport miejski wynikają z algorytmu podziału alokacji przyjętego horyzontalnie tj. w odniesieniu do wszystkich związków ZIT będących przedmiotem wsparcia POIiŚ 2014-2020, uwzględniającego kryterium liczby mieszkańców obszaru funkcjonalnego.
Szczegółowa metodologia wraz z kwotą przewidzianą m.in. na projekty z zakresu transportu miejskiego przekazana została do Prezydenta Miasta Gorzowa pismem z dnia 4 lutego br. Ww. pismo jest pierwszą oficjalną informacją przekazaną przez Instytucję Zarządzającą POIiŚ 2014-2020 dot. podziału alokacji przewidzianej na realizację projektów komplementarnych.
• Jakie są powody ograniczenia (jeżeli jest tak faktycznie) dofinansowania przygotowanych projektów?
Informuję, że podział alokacji m.in. na transport miejski został zaakceptowany w sierpniu 2014 r. przez ówczesne kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju i nie uległ zmianie w stosunku do kwot przekazanych poszczególnym związkom ZIT w lutym 2015 r. W związku z powyższym, kwota środków przewidziana na wsparcie rozwoju transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim nie została w żaden sposób zmieniona.
• Czy fakt, że Gorzów Wielkopolski dotąd nie korzystał z dotacji na poprawę infrastruktury transportowej ma wpływ na wysokość dofinansowania?
W opinii resortu, wysokość przyznanego dofinansowania dla projektu z zakresu transportu miejskiego
w POIiŚ 2014-2020 w żaden sposób nie była zależna od faktu korzystania (bądź nie) z innych dotacji.
• Czy zmianie uległa łączna kwota środków finansowych przeznaczonych na te działania?
Kwota środków zarezerwowana w ramach POIiŚ 2014-2020, na wsparcie rozwoju transportu miejskiego w Gorzowie Wielkopolskim, nie uległa zmianie w stosunku do pierwotnie planowanej alokacji przeznaczonej na ten cel.
Z poważaniem
Waldemar Sługocki
Sekretarz Stanu
4 marca 2015 21:23, admin ego
Dodaj komentarz:
Komentarze:
Prawda jest taka jak zawsze. Tadeusz to iluzjonista, mistrz świata w snuciu nierealnych wizji, ale limit mu się wyczerpał. Ludzie przestali mu wierzyć i przegrał. A gorzowska PO to nieudolny naśladowca Tadeusza. Ich wizje tak samo nierealne, ale pozbawione uroku Tadeusza. Choć pochodzą z tej samej stajni politycznych kłamców, Tadeusz to wyeksploatowany koń wyścigowy, a PO od początku marna chabeta...
Anonim_1347, 06.03.2015, 21:30, 37.248.255.82 ##
Serwis www.egorzowska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłączną własnością ich autorów.
Przebudują Ikara
Przetarg na przebudowę ostatniego etapu ulicy Ikara rozstrzygnięty.
Kolejna osiedlowa uliczka zostanie w pełni przebudowana. Nowa nawierzchnia ul. Ikara ułatwi codzienne ...
<czytaj dalej>Oni tu zostają
„Zostaję!” to hasło nowej kampanii promującej Gorzów, która ma zwrócić uwagę na zalety naszego miasta, dzięki którym jest ono doskonałym ...
<czytaj dalej>Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>200 lat dla pani Zofii
Nieczęsto zdarza się, aby tradycyjnie śpiewane „sto lat”, z racji chwili, modyfikowano w sekwencji życzeń na lat „dwieście”. Tak właśnie ...
<czytaj dalej>
Anonim_2289:
Grochówki żadnej tam nie widziałem tylko długa kolejkę po watę cukrową.
Nowy wojewoda nowe porządki.
<czytaj dalej>
Anonim_2289:
Nie ma w Polsce wojska. Piknik 3majowy tylko to dowiódł żadnego czołgu ja płaci grunwaldzkim, bo wszystkie oddaliśmy Ukrainie. 2 taki i 2 Pilice
<czytaj dalej>
Anonim_6589:
Obchody na "bogato". Już nawet nielegalne, za "tamtej" Polski były z atrakcjami.
Jakieś orkiestry, występy, tance, a tu
<czytaj dalej>
Anonim_6589:
Pierwsze zdjęcie od gory:radny Kaczanowski, zobacz, tam jest pomnik Pioniera, nic nie zrobiłeś, aby nie był zaniedbaany. Następna sprawa, ile imp
<czytaj dalej>