Czy to prawda, że kobiety do 25 roku życia kupują tyle samo alkoholu co ich rówieśnicy? Jakie są ulubione trunki mężczyzn, a jakie płci pięknej? Na te pytania odpowiada raport przygotowany przez ekspertów z aplikacji zakupowej PanParagon. Rozbieżności między płciami są znaczące.
– PanParagon to w dużym uproszczeniu to najpopularniejsza w Polsce aplikacja do przechowywania paragonów. To właśnie na podstawie setek tysięcy anonimowych dowodów zakupu wprowadzanych do systemu, mamy możliwość analizy rynku konsumenckiego, cen czy realnej inflacji. Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się zakupom z alkoholem w roli głównej – wyjaśnia
Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
Kto kupuje więcej alkoholu, kobiety czy mężczyźni?
Utarło się, że to płeć żeńska szturmuje sklepowe półki. Jednak nie w przypadku napojów wyskokowych. Jak pokazują dane pochodzące prosto z paragonów dodanych do aplikacji kupno alkoholu jest domeną mężczyzn. Różnice w zakupach trunków z podziałem na płeć są znaczące. Otóż, kobiety kupują niemal dwukrotnie mniej alkoholu niż mężczyźni.
Szczegóły znajdują się na poniższej grafice.
Takie są ogólne tendencje. Warto sprawdzić, jak kształtuje się zakup napojów wyskokowych z uwzględnieniem nie tylko płci, ale też wieku.
Najczęściej sięgają po alkohol
Jak pokazało badanie specjalistów, najwięcej napojów wyskokowych kupują mężczyźni od 26 do 45 roku życia. Niemal identyczna tendencja przedstawia się wśród kobiet. Największa aktywność zakupowa z trunkami na liście odnotowana została w kategoriach wiekowych 36-45 oraz 26-35. Warto dodać, że odsetek paragonów z alkoholem na liście jest wśród kobiet niższy niemal o połowę.
– Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że spośród pań kupujących trunki niemal na szarym końcu znalazły się młode kobiety do 25 roku życia. Co więcej, ich zakupy alkoholowe są o około jedną trzecią mniejsze niż ich rówieśników – wyjaśnia Antonina Grzelak.
Szczegółową analizę przedstawia poniższa grafika:
Specjaliści w swojej analizie poszli o krok dalej i prezentują najczęściej wybierane alkohole z podziałem na płeć.
Okazuje się, że ulubionym alkoholem bez względu na płeć kupujących jest piwo. Ten trunek zdyskwalifikował inne napoje procentowe i znalazł się na ponad 76 proc. alkoholowych paragonów u kobiet i około 77 proc. u mężczyzn. Rozbieżności względem płci widać na kolejnych miejscach. Panie często wybierają wino (11,6 proc. analizowanych paragonów), natomiast mężczyźni stawiają na wódkę (10,5 proc.). Na trzecim miejscu widać odwrotną sytuację. Płeć żeńska sięga po wódkę, a męska po wino. Następne pozycje w rankingu napojów wyskokowych są takie same dla kobiet i mężczyzn. Kolejno znalazły się w nim whisky, rum i tequila.
Oprac. red.
Oni tu zostają
„Zostaję!” to hasło nowej kampanii promującej Gorzów, która ma zwrócić uwagę na zalety naszego miasta, dzięki którym jest ono doskonałym ...
<czytaj dalej>Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>200 lat dla pani Zofii
Nieczęsto zdarza się, aby tradycyjnie śpiewane „sto lat”, z racji chwili, modyfikowano w sekwencji życzeń na lat „dwieście”. Tak właśnie ...
<czytaj dalej>Prezydent w ministerstwie
Prezydent Gorzowa w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
- Z doświadczenia wiem, że najważniejsze są relacje bezpośrednie. Ustalenia, które zapadają wtedy ...
<czytaj dalej>