Otrzymaliśmy list podpisany przez prezes gorzowskiego oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego
Barbarę Zajbert, a kierowany do prezydenta Gorzowa
Jacka Wójcickiego. Stanowi sprzeciw wobec działań władz miasta związnych z wdrażaniem reformy oświatowej.
Na dwóch stronach pisma szefowa gorzowskich struktur ZNP - jako "reprezentant i głos tych, których nie wysłuchano" - wyraża niezadowolenie z dotychczasowych działań związnych z reformą oświaty oraz planów na najbliższy rok. To jej apel nie tylko o zachowanie idei reformy, a więc o dobro uczniów, ale też o zrozumienie sytuacji nauczycieli i innych pracowników szkół, których los po wdrożeniu planów miasta jest niejasny. Barbara Zajbert wyraża oburzenie z propozycji łączenia szkół i braku konsultacji z tymi, ktorych zmiany mają dotyczyć. Jest zdania, że przeniesienie III LO do Szkoły Podstawowej nr 7 to zaprzeczenie idei reformy oświatowej. Uważa również, że tego typu działania mają na celu likwidację niektórych placówek.
Pismo kończy pytaniami skierowanymi do Prezydenta Gorzowa, m.in. o to, kiedy powstała koncepcja zmian i dlaczego nie została opublikowana przed wyborami; jakie fundusze zarezerwowano na potrzeby reformy; czy przygotowywane są uchwały likwidacji którejś ze szkół; ilu nauczycieli i pracowników niepedagogicznych straci pracę.
Pełny list czytaj poniżej.
Do sprawy będziemy wracali.
Hanna Kaup
Kliknij w wybrane zdjęcie aby powiększyć
Oni tu zostają
„Zostaję!” to hasło nowej kampanii promującej Gorzów, która ma zwrócić uwagę na zalety naszego miasta, dzięki którym jest ono doskonałym ...
<czytaj dalej>Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>200 lat dla pani Zofii
Nieczęsto zdarza się, aby tradycyjnie śpiewane „sto lat”, z racji chwili, modyfikowano w sekwencji życzeń na lat „dwieście”. Tak właśnie ...
<czytaj dalej>Prezydent w ministerstwie
Prezydent Gorzowa w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
- Z doświadczenia wiem, że najważniejsze są relacje bezpośrednie. Ustalenia, które zapadają wtedy ...
<czytaj dalej>