Będzie węzeł Autostrady A2?
Marszałek Elżbieta Polak i wicemarszałek Jacek Hoffmann spotkali się z GDDKiA, samorządowcami i przedsiębiorcami z terenu oddziaływania autostrady A2. Chodziło o możliwości przyspieszenia budowy węzłów w Łagowie i Myszęcinie.
To już kolejne spotkanie samorządu województwa lubuskiego z przedstawicielami gmin Łagów, Lubrza i Szczaniec oraz przedsiębiorcami z tych terenów. Chodzi o przyspieszenie budowy węzłów w Łagowie i Myszęcinie. W spotkaniu wziął udział także dyrektor zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Przemysław Hamera.
Spotkanie miało charakter roboczy. Dotyczyło węzłów na autostradzie A2, które zgodnie z przyjętym przez inwestora harmonogramem, są zaplanowane do realizacji po 2020 r. – czyli węzły w Łagowie i Myszęcinie.
- Mamy wyraźne sygnały, że nie uda się jednocześnie wybudować obu węzłów. Andrzej Patalas, były już prezes Autostrady Wielkopolskiej, który był obecny na sesji sejmiku w lutym, powiedział, żeby czerpać nie chochlą, a łyżeczką. Dlatego zamierzamy się skupić na razie na przyspieszeniu budowy jednego zjazdu – mówiła marszałek Elżbieta Polak.
Przemysław Hamera przedstawił możliwości przyspieszenia inwestycji. – Jedyną osobą, która może podjąć taką decyzję, jest minister transportu. Te dwa węzły zaplanowane są do realizacji w VII etapie. Po wakacjach przeprowadzimy badania natężenia ruchu na lubuskim odcinku A2. Żeby przyspieszyć budowę, powinien on wynieść 45 tys. aut na dobę. Ale ważny jest także montaż finansowy zadania – mówił. Dodał też, że zanim inwestycja ruszy, muszą powstać jeszcze dokumenty: decyzje środowiskowe, projekt. Przeprowadzenie inwentaryzacji środowiskowej, wydanie decyzji i projektowanie mogą zająć pięć lat.
Przemysła Hamera zaznaczył, że ruch na A2 zmieni się na pewno po otwarciu węzła w Jordanowie (2013 r.). Wpływ na ruch na autostradzie może mieć także ewentualne wprowadzenie opłat na drodze krajowej nr 92.
Podczas spotkania uzgodniono, że samorząd województwa zaproponuje ministrowi transportu montaż finansowy, który zakłada partycypację w kosztach budowy. – Konieczne będzie zweryfikowanie naszych wieloletnich planów inwestycyjnych. Pieniądze na budowę mogą się znaleźć w nowej perspektywie finansowania unijnego. Swój udział finansowy zapowiedzieli także przedsiębiorcy – mówi Elżbieta Polak.
Wspólnie z samorządowcami i właścicielami firm samorząd województwa zbierze argumenty przemawiające za przyspieszeniem budowy węzłów.
LUM
23 sierpnia 2012 22:40, admin ego
Dodaj komentarz:
II etap prac
28 marca rozpocznie się II etap prac na skrzyżowaniu ulic: Słowiańskiej, Żwirowej, Roosevelta i Kosynierów Gdyńskich.
W czwartek (28 marca), na ...
<czytaj dalej>Wielki Tydzień
W Wielki Czwartek (28 marca) o godz. 10.00 w katedrze gorzowskiej bp Tadeusz Lityński będzie przewodniczył mszy św., podczas której ...
<czytaj dalej>Negocjacje rolników z rządem
Delegacja protestu rolników z S3 węzeł Myślibórz obejmującego trzy powiaty: gryfiński, myśliborski i pyrzycki brała udział wczoraj w negocjacjach pomiędzy ...
<czytaj dalej>Kalwaria Rokitniańska
W piątek 22 marca diecezjalne sanktuarium maryjne w Rokitnie zaprasza do udziału w nabożeństwie Kalwarii Rokitniańskiej urządzanym tradycyjnie w tygodniu ...
<czytaj dalej>
Anonim_4788:
Słusznie odjęto punkty. Cyjanek to nie morfina. Pisać o czymś czego się nie wi to zwymyślanie i brak wiedzy więc punkty jak najbardziej uzasadn
<czytaj dalej>
Anonim_2329:
Zgadzam sie z oceną radnych.. Jestem emerytem, ale takiego bałąganu nie było, takiego tumiwisizmu. Ci radni powinni się wstydzic, że nie pilnowa
<czytaj dalej>
FFFF:
Czy Ci bezRadni nie widzieli, nie chcieli widzieć jakości prac w centrum, parku Róż, dmuchania biurokracji w Urzedzie i spółkach, przedłużanyc
<czytaj dalej>
Anonim_4777:
Wszyscy ci kandydaci......porownywac nazwiska, KRS i z własnych źródeł. To jest skok na kasę, dlatego głosujmy na .....niewidocznych.
<czytaj dalej>