Trzy lata czekaliśmy na „skrócenie” drogi z Gorzowa do Międzyrzecza. Od 15 maja 2014 wystarczy tylko 20 minut, by pokonać 37-kilometrowy odcinek. Do tej pory trzeba było jechać niemal godzinę, przedzierając się przez zatłoczone Deszczno i Skwierzynę.
Otwarcie odcinka ekspresówki z Gorzowa do Międzyrzecza oznacza skrócenie czasu dojazdu do Zielonej Góry. To radość dla wszystkich kierowców. Wąskie transportowe gardło przez Deszczno i Skwierzynę przestało istnieć i utrudniać ludziom codzienną komunikację.
Trasa S3 to jedna z najważniejszych inwestycji Strategii Polski Zachodniej, dlatego 15 maja do Szczecina i Międzyrzecza z roboczą wizytą przyjechała minister infrastruktury i rozwoju
Elżbieta Bieńkowska. W symbolicznym otwarciu nowego odcinka towarzyszyli jej marszałkowie czterech województw: zachodniopomorskiego, lubuskiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego.
– Wreszcie po trzech latach otworzyliśmy tę drogę. To jest oczywiście element wielkiego programu budowy w Polsce dróg ekspresowych. Na ten moment mamy w Polsce wybudowanych 2800 km dróg ekspresowych i autostrad. Ponad 1300 km autostrad, ponad 1500 km dróg ekspresowych. Kiedy spojrzymy, że w 2004 mieliśmy ponad 500 km tych dróg, to to jest ogromny skok. Nie krok, ale skok – mówiła minister Bieńkowska.
Zapowiedziała również, że sieć dróg ekspresowych do 2030 r. w Polsce będzie skompletowana i zakończona. – Kolejny budżet pozwala nam z pewnością patrzeć na te plany na najbliższe lata – dodała minister.
– S-3 to symbol integracji przestrzennej. Tworzymy w ten sposób dostępność transportową. Tworzymy warunki do rozwoju gospodarczego. Konsekwentnie i w partnerstwie budujemy Polskę. W regionie lubuskim to widać, niedługo S-3 połączy nie tylko lubuskie, dolnośląskie, ale mam nadzieję, że droga będzie aż do Lubawki – powiedziała marszałek województwa lubuskiego
Elżbieta Polak.
– To wielki i ważny dzień. Jako mieszkańcy województwa lubuskiego możemy być dumni, gdyż duża część naszego województwa jest skomunikowana siecią autostrad europejskich – podkreślił wojewoda
Jerzy Ostrouch, zaznaczając, że za pięć lat 143 km ekspresówki połączą nas z Nową Solą.
Inwestycja na odcinku Gorzów-Międzyrzecz rozpoczęta w 2011 r. kosztowała 761,5 mln zł. Zbudowano:
• 40 przepraw mostowych i wiaduktów,
• most nad Obrą koło Skwierzyny,
• 18 przejść dla zwierząt,
• 2 nowe węzły drogowe: Skwierzyna Południe i Skwierzyna Zachód,
• obwodnicę Skwierzyny w ciągu drogi nr 24.
Obecnie w przygotowaniu jest druga jezdnia obwodnicy Gorzowa – 11,7 km oraz Międzyrzecza – 6,4 km.
Tekst i foto Hanna Kaup
A tak wygląda nowy odcinek z Międzyrzecza do Gorzowa:
http://www.egorzowska.pl/pokaz,galeria,0,0,2014-05-15_krocej_do_miedzyrzecza_,
Prezydent w ministerstwie
Prezydent Gorzowa w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
- Z doświadczenia wiem, że najważniejsze są relacje bezpośrednie. Ustalenia, które zapadają wtedy ...
<czytaj dalej>Tarasy jeszcze niedostępne
Woda w Warcie opada, odsłaniają się zalane tarasy. Niestety, ze względów bezpieczeństwa, nie mogą być jeszcze udostępnione.
Zdecydowała o tym ekspertyza ...
<czytaj dalej>Apel o pomoc w sprawie odbudowy AJP
W dramatycznej dla uczelni i miasta sytuacji potrzebne jest wspólne działanie. Dlatego prezydent miasta Jacek Wójcicki apeluje o pomoc w ...
<czytaj dalej>Rozmowa z komisarzem Wojciechowskim
Komunikat w sprawie rolników.
Zgodnie z wczorajszą rozmową telefoniczną z komisarzem rolnictwa Januszem Wojciechowskim przekazuję, że na najbliższym i ostatnim w ...
<czytaj dalej>