Nasze województwo ma Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do roku 2020.
– Lubuskie to drugie Mazury, trzeba to tylko zauważyć – mówił na konferencji prasowej wicemarszałek
Maciej Szykuła. 5 lutego w wydziale zamiejscowym Urzędu Marszałkowskiego w Gorzowie przedstawił przyjęty przez zarząd województwa Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do 2020 r.
Na realizację spójnego ze Strategią Rozwoju Województwa Lubuskiego programu przeznaczono 27 mln zł. Będzie on służył samorządom i innym instytucjom w regionie. Zanim został przyjęty, był szeroko konsultowany. Wpłynęło ponad sto uwag, dzięki którym powstał dokument – swoisty drogowskaz rozwoju turystyki. Ujęte w nim liczne działania mają doprowadzić do zbudowania marki turystycznej województwa, zachęcić turystów do częstszych odwiedzin naszego regionu a także zintegrować branżę turystyczną.
– Naszymi głównymi atutami są: niepowtarzalna przyroda, jedyne w Europie fortyfikacje i ekoturystyka, która wciąż się rozwija – wyliczała kierownik Wydziału Turystyki Regionalnej Departamentu Infrastruktury Społecznej UMWL w Zielonej Górze
Aleksandra Mrozek.
Z kolei wiceprezes PTTK Ziemi Gorzowskiej
Mariusz Lewandowski podkreślił, że jak dotąd brakowało spójnego programu rozwoju turystyki:
– Każdy program regionalny traktował te sprawy osobno. Tu mamy spójność i główne kierunki, w jakich poszczególne produkty, szlaki i atrakcje powinno się promować i rozwijać – mówił.
W tym roku kończy się okres realizacji Lubuskiej Strategii Rozwoju Turystyki. Dlatego Urząd Marszałkowski zlecił przygotowanie nowego dokumentu z Prognozą oddziaływania na środowisko. Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do roku 2020 zrealizuje firma Landbrand z Poznania, a Prognozę oddziaływania na środowisko – 4-Enviro Projektowanie i Doradztwo w Ochronie Środowiska ze Szczecina.
Dokument ma m.in.: zbudować konkurencyjny wizerunek turystyczny regionu, stworzyć kompleksowy system informacji i promocji turystycznej, rozwijać produkty oraz infrastrukturę turystyczną i turystykę transgraniczną.
Lubuskie postawiło na turystyczne produkty wizerunkowe: Wino i kuchnia, Militaria i fortyfikacje oraz Przygoda na wodach. – Te wody wyróżniają region na skalę ogólnopolską, cieszą się szerokim zainteresowaniem turystów z kraju i zagranicy oraz mogą decydować o wyborze lubuskiego jako celu podróży turystycznej – podkreślała A. Mrozek.
Tekst i foto Hanna Kaup
II etap prac
28 marca rozpocznie się II etap prac na skrzyżowaniu ulic: Słowiańskiej, Żwirowej, Roosevelta i Kosynierów Gdyńskich.
W czwartek (28 marca), na ...
<czytaj dalej>Wielki Tydzień
W Wielki Czwartek (28 marca) o godz. 10.00 w katedrze gorzowskiej bp Tadeusz Lityński będzie przewodniczył mszy św., podczas której ...
<czytaj dalej>Negocjacje rolników z rządem
Delegacja protestu rolników z S3 węzeł Myślibórz obejmującego trzy powiaty: gryfiński, myśliborski i pyrzycki brała udział wczoraj w negocjacjach pomiędzy ...
<czytaj dalej>Kalwaria Rokitniańska
W piątek 22 marca diecezjalne sanktuarium maryjne w Rokitnie zaprasza do udziału w nabożeństwie Kalwarii Rokitniańskiej urządzanym tradycyjnie w tygodniu ...
<czytaj dalej>