Miejski Rzecznik Konsumentów i Spraw Mieszkańców prosi o kontakt z Biurem mieszkańców Gorzowa, którzy podpisali umowę z Polską Grupą Telekomunikacyjną S.A. (PGT S.A.). Firma oferuje usługi pod nazwą Telefonia Polska Razem.
Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie Polskiej Grupy Telekomunikacyjnej SA, która mogła - wykorzystując podobieństwo nazwy do nieistniejącej Telekomunikacji Polskiej - podstępnie naciągać klientów TP SA i innych operatorów na podpisanie niekorzystnych umów.
- Dotychczas do biura wpłynęły zgłoszenia ponad 50 osób poszkodowanych przez firmę PGT S.A. – mówi miejski rzecznik konsumentów i spraw mieszkańców
Tomasz Gierczak. - Przypuszczam, że skala zjawiska jest dużo większa, dlatego proszę o kontakt osoby, które dotychczas się do nas nie zgłosiły.
Polska Grupa Telekomunikacyjna S.A. oferuje usługi telekomunikacyjne przez telefon i w domach klientów. Pokrzywdzonymi są głównie osoby starsze, wcześniej korzystające z usług TP S.A. To do nich dzwonili pracownicy PGT proponując podpisanie nowej atrakcyjnej umowy. Klienci nie do końca wiedzieli, co i z kim podpisują, byli bowiem przekonani, że PGT to nowa nazwa TP S.A. Warunki oferowane telefoniczne nie były takie, jak obiecywano nowym klientom. Ze skarg konsumentów wynika, że podczas wizyty w domu „kurierzy” wręczają konsumentom umowę do podpisu, jednak nie zostawiają im ani podpisanego egzemplarza, ani też potwierdzenia zawarcia umowy. Ponadto osoby, które chciały odstąpić od umowy, były obciążane opłatami w wysokości od 500 do 1500 zł.
- W przypadku otrzymania wezwania do zapłaty nie należy reagować, ale niezwłocznie udać się do miejscowego rzecznika konsumentów. Należy zachować dużą ostrożność przy zawieraniu umów w domu czy przez telefon – apeluje Tomasz Gierczak.
W kwietniu i maju do mieszkańców Gorzowa trafiały wezwania zapłaty od firmy Polskie Centrum Telemedyczne, która w podobny sposób wprowadzała konsumentów w błąd przy podpisywaniu umów. Miejski Rzecznik Konsumentów zgłosił problem do prokuratury oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i konsumentów. 13 czerwca prezes UOKiK wydał ostrzeżenie przed nieuczciwymi działaniami firmy Polskie Centrum Telemedyczne.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw Mieszkańców mieści się w Gorzowie przy ul. Orląt Lwowskich 1. Kontakt telefoniczny: 95 7355 747, 95b7355 960.
oprac. redakcja
200 lat dla pani Zofii
Nieczęsto zdarza się, aby tradycyjnie śpiewane „sto lat”, z racji chwili, modyfikowano w sekwencji życzeń na lat „dwieście”. Tak właśnie ...
<czytaj dalej>Oni tu zostają
„Zostaję!” to hasło nowej kampanii promującej Gorzów, która ma zwrócić uwagę na zalety naszego miasta, dzięki którym jest ono doskonałym ...
<czytaj dalej>Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>Prezydent w ministerstwie
Prezydent Gorzowa w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
- Z doświadczenia wiem, że najważniejsze są relacje bezpośrednie. Ustalenia, które zapadają wtedy ...
<czytaj dalej>