Instytucja Miejskiego Rzecznika Konsumentów istnieje w Gorzowie od 18 lat. Pierwszym reprezentantem naszych spraw był zmarły przed siedmiu laty Andrzej Wawrzyński. Pięć lat temu na to stanowisko powołano
Tomasza Gierczaka.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Gorzowie mieści się przy ul. Łokietka 22. Pod telefonem 95 735 57 47 czuwa Tomasz Gierczak, który reaguje na wszystkie sygnały dotyczące nieprawidłowości w kontaktach między sprzedawcą a konsumentem. Współpracują z nim:
Marta Petelska i
Barbara Krakowska-Petruk.
- Mija właśnie 5 lat od objęcia przeze mnie funkcji Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Gorzowie – informuje dziś Tomasz Gierczak. – Dużą satysfakcję w tej pracy daje możliwość udzielenia pomocy innym w skomplikowanych, ale także drobnych problemach życia codziennego. Cieszę się z dobrej wypracowanej komunikacji z mieszkańcami Gorzowa, którzy na bieżąco informują nas o nieprawidłowościach i problemach pojawiających się w trakcie zawieranych przez nich umów.
Ale praca Miejskiego Rzecznika Konsumentów to nie tylko pomoc w zakresie prawa. W celach edukacyjnych rzecznik spotyka się z seniorami i młodzieżą. – Te spotkania są dla mnie cennym i potrzebnym doświadczeniem. Dużym zainteresowaniem cieszy się chociażby nasza nowa akcja interaktywnych lekcji dla uczniów gorzowskich szkół – podkreśla Tomasz Gierczak.
Od ponad roku żyjemy w sytuacji epidemii. COVID-19 wymusił zmiany trybu życia i przyzwyczajeń, ale biuro rzecznika funkcjonuje nieprzerwanie, udzielając porad prawnych online.
W ciągu minionych pięciu lat Tomasz Gierczak udzielił ponad 21 tysięcy porad prawnych, podjął 612 pisemnych interwencji, skierował 227 zawiadomień do właściwych organów, przekazał 519 informacji medialnych.
Wielokrotnie pisaliśmy o działaniach rzecznika w związku pojawiającymi się zaproszeniami na fałszywe spotkania promocyjne (ostatnie teksty znajdziesz tu:
http://www.egorzowska.pl/pokaz,czlowiek,10650, i tu
http://www.egorzowska.pl/pokaz,felietony,10741,)
Niedawno Tomasz Gierczak ostrzegał przed nową ofertą ENEA, dzięki której klient miał zaoszczędzić 75 zł, ale musiałby stracić ponad tysiąc.
Przypominamy:
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów udziela informacji i bezpłatnych porad prawnych w sprawach konsumenckich mieszkańcom Gorzowa w poniedziałki, środy, czwartki od 8.00 do 15.30, we wtorki od 8.00 do 16.30, a w piątki od 8.00 do 14.30. Biuro mieści się przy ulicy Łokietka 22, telefon: 95 735 57 47, email: brk@um.gor.
Hanna Kaup
Foto BMRK
Prezydent w ministerstwie
Prezydent Gorzowa w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
- Z doświadczenia wiem, że najważniejsze są relacje bezpośrednie. Ustalenia, które zapadają wtedy ...
<czytaj dalej>Tarasy jeszcze niedostępne
Woda w Warcie opada, odsłaniają się zalane tarasy. Niestety, ze względów bezpieczeństwa, nie mogą być jeszcze udostępnione.
Zdecydowała o tym ekspertyza ...
<czytaj dalej>Apel o pomoc w sprawie odbudowy AJP
W dramatycznej dla uczelni i miasta sytuacji potrzebne jest wspólne działanie. Dlatego prezydent miasta Jacek Wójcicki apeluje o pomoc w ...
<czytaj dalej>Rozmowa z komisarzem Wojciechowskim
Komunikat w sprawie rolników.
Zgodnie z wczorajszą rozmową telefoniczną z komisarzem rolnictwa Januszem Wojciechowskim przekazuję, że na najbliższym i ostatnim w ...
<czytaj dalej>