piątek 1 marca 2024     Antonina, Antoni, Albin
eGorzowska - internetowy dziennik Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej
szukaj    szukaj szukaj
« powrót
Pasażerowie się skarżą, Urząd Marszałkowski odpowiada - aktualizacja
eGorzowska - 7679_ZQtRJIGuiUQX5raoHWv.jpg

Materiał interwencyjny w sprawie dojazdów koleją z Gorzowa do Kostrzyna nad Odrą.

Wczoraj pisaliśmy o uruchomieniu nowego przystanku kolejowego Gorzów Wielkopolski Wschód. W informacji podaliśmy, że pasażerowie jadący z Krzyża do Kostrzyna będą dowożeni komunikacją zastępczą do dworca i stamtąd pojadą dalej. Dziś anonimowy czytelnik poprosił o interwencję w sprawie warunków, w jakich pasażerowie kontynuują podróż z Gorzowa do Kostrzyna nad Odrą.

Zwykle nie odpowiadamy na anonimowe wpisy, ale ten głos jest zasadny. Zwróciliśmy się więc z prośbą do rzecznika prasowego Urzędu Marszałkowskiego Michała Iwanowskiego, który przekazał uwagi pasażera zastępcy dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze Piotrowi Tykwińskiemu.

Oto opinia wyrażona w imieniu kilkudziesięciu osób dojeżdżających na wspomnianej trasie.

"Dziś o 7.40 jechałem na tej trasie. Była to lokomotywa spalinowa ciągnąca jeden wagon, tzw. piętrus. Skład był bez ogrzewania, fatalna jazda, perspektywa podróżowania przez kolejne miesiące takim składem również fatalna.
Jeżeli przez prawie 1,5 roku ma być oferowana taka jakość przewozów na tej linii, to może pani Marszalek razem z zarządem województwa zechce się przejechać takim składem, aby zrozumieć, że mamy XXI wiek, a nie wczesne lata 80. ubiegłego stulecia.
Piszę to w imieniu kilkudziesięciu pasażerów, którym przychodzi codziennie dojeżdżać z Gorzowa do Kostrzyna oraz wracać na tej samej trasie. To, że estakada będzie remontowana, wiadomo nie od dziś. Szkoda, że Urząd Marszałkowski nie potrafi np. wypożyczyć składu szynowego (bo przewidzieć, że będzie taka potrzeba w trakcie remontu estakady, to chyba zbyt trudne dla służb Marszalka), aby przez ten okres zapewnić niezmienną jakość usług odpowiadającą dzisiejszym wymogom i czasom."

Zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze Piotr Tykwiński odpisał nam:

"Zmiany w organizacji ruchu pociągów na trasie Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn nie są inicjatywą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego, lecz zostały wymuszone przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe SA, która zarządza torami i ta spółka właśnie zamknęła estakadę w Gorzowie Wlkp. na czas jej remontu. W ten sposób odcinek Krzyż - Kostrzyn podzielono na dwie odrębne linie, na których ruch prowadzony jest oddzielnie.

Województwo Lubuskie, jak również Przewozy Regionalne nie dysponują nadwyżką taboru, który można by przeznaczyć do obsługi tych dwóch odcinków. W tej sytuacji Przewozy Regionalne zabezpieczyły dodatkowy tabor w postaci lokomotyw i wagonów piętrowych, w tym również po modernizacji, które obsługują odcinek Kostrzyn - Gorzów Wlkp. Wagon piętrowy posiada ponad 130 miejsc siedzących, a więc jego pojemność jest większa od pojemności spalinowego zespołu, który dotychczas był wykorzystywany na tej trasie. W kwestii braku ogrzewania, Urząd Marszałkowski zwróci się o wyjaśnienia do Lubuskiego Oddziału Spółki Przewozy Regionalne oraz przeprowadzi doraźną kontrolę w pociągach.

Bardzo dziękuję za zgłoszenie, dzięki któremu możliwa będzie interwencja, aby zachować możliwie jak najwyższy poziom transportu kolejowego w naszym regionie."

Aktualizacja z 21 kwietnia 2017

Dziś przed południem otrzymaliśmy w sprawie dodatkowe wyjaśniania z Urzędu Marszałkowskiego. Piotr Tykwiński napisał: "Uzupełniając wczorajszą informację, spieszę dodać, że doraźna kontrola na odcinku, którego dotyczy skarga, zostanie przeprowadzona jeszcze dzisiaj. Ponadto warto zauważyć, że wczorajszy dzień był pierwszym dniem kolejowej komunikacji zastępczej w związku z remontem estakady w Gorzowie Wlkp. Ważną informacją jest również to, że w celu rekompensaty ewentualnych, czasowych niedogodności w podróżowaniu na trasie Gorzów Wlkp. - Witnica oraz Gorzów Wlkp. - Strzelce Krajeńskie, przewoźnik wprowadził w porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubuskiego, znaczącą obniżkę cen biletów dla tych połączeń."

redakcja
foto Hanna Kaup


20 kwietnia 2017 21:09, admin ego
« powrót
Dodaj komentarz:

Twoje imię:
 
Komentarze:


pani redaktor...serdecznie dziękuję za interwencję ...niestety odpowiedz pana z-cy dyrektora trudno uznać za satysfakcjonującą...zapraszam pana z-ce razem z panią marszałek i zarządem do wspólnej przejażdżki tym składem we wczesnych godzinach porannych na trasie do Kostrzyna...może po takiej "relaksującej" jeździe będą w stanie wczuć się w potrzeby pasażerów którym przyjdzie podróżować tym archaicznym składem również w upalne dni tego lata...i zaczną naprawdę logicznie zarządzać sprawami transportu w województwie. Może taki kolejowy rekonesans zmieni horyzont myślenia władzy samorządu WL i zamiast pakować miliony w bajkonur w Babimoście skupią się na zaspokajaniu najbardziej przyziemnych potrzeb mieszkańców tego województwa, którym przychodzi podróżować koleją dużo częściej aniżeli wszelakim vipom latać z babimojskiego portu lotniczego w celach służbowych i najczęściej za publiczne środki do stolicy
Anonim_7986, 20.04.2017, 22:18, 91.226.7.182 ##

I co? Powiedzieli co wiedzieli!
Anonim_7999, 21.04.2017, 11:18, 159.205.4.232 ##

kolejne wyjaśnienie płynące z UM niczego nie zmienia w powyższej sytuacji...to jest tak jak rozmowa ch..a z butem(musialem to napisac) ja o niebie on o chlebie! sklady spalinowe nie radzą sobie na tej trasie...piatek planowy wyjazd kostrzyna 15.34...sklad przyjeżdza z gorzowa zamiast 15.23 o 15.30 zmiana kierunku jazdy trwa ok15min. wyjazd nastepuje z opoznieniem do gorzowa sklad przyjedza z 20 min opoznieniem...a juz info o obnizce cen biletów ma sie nijak do polaczenia kostrzyn-gorzow-kostrzyn na tym odcinku ceny nie ulegly zmianie...wiec panie Tykwinski napisz pan:
1. jak sluzby marszalkowskie planuja rozwiazac niedogodnosci na trasie kostrzyn -gorzow na przestrzeni 1,5 roku( tyle bedzie trwal remont estakady)
2. czy jednynym rozwiazaniem odpowiedzialnego za organizacje przewozow kolejowych urzedu marszalkowskiego jest zastapienie pojazdu szynowego skladem spalinowym z wagonem klasy "pietrus"
3. jakie sa koszty utrzymania i eksploatacji pojazdów spalinowych na tej trasie( czy aby nie wieksze niz szynobusu)
4. dklczego UM wiedzac o planowanym remoncie estakady nie potrafil znalezc rozwiazania odpowiadajacego wymogom cywilizacyjnym i dzieiejszym standardom w przewozach kolejowych
5. czy wypozyczenie skladu szynowego z innego wojewodztwa przekraczalo mozliwisci intelektualne sluzb marszalkowskich?
6. jak pan dyr odniesie sie do stojacego na bocznicy w kostrzynie nad odra pojazdu szynowego nie kursujacego na tej trasie?
jest jeszcze mnotwo pytam ale obawiam sie ze odp z UM bedzie jak zwykle nie na temat

prosze spodziewac sie tych pytan we wniosku o udostepnienie inf. publicznej
Anonim_7986, 23.04.2017, 12:19, 91.226.7.182 ##

Serwis www.egorzowska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłączną własnością ich autorów.

Uwaga taksówkarze
Komunikat dotyczący ważności licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką, samochodem osobowym, pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie ... <czytaj dalej>
Smutny obraz infrastruktury transportowej północy województwa
Publikujemy fragmenty nadesłanego Stanowiska Zarządu Lubuskiej Organizacji Pracodawców z dnia 30.01.2024 r. w sprawie aktualizacji Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego 2030. Niestety, ... <czytaj dalej>
Ważne konsultacje. Kto pierwszy, ten lepszy
Konsultacje w sprawie Krajowego Systemu e-Faktur. Ministerstwo Finansów przedstawia harmonogram konsultacji w sprawie rozwiązań prawnych i funkcjonalności Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Konsultacje ... <czytaj dalej>
Do wzięcia niemal 40 mln euro
Północ Lubuskiego sięga po unijne wsparcie. Stawką jest blisko 40 mln euro. - To ostatnie spotkanie z cyklu, ale... ostatni będą ... <czytaj dalej>
Przeglądaj cały katalog lub dodaj swoją firmę
Dombek Bogusław Zakład Elektroinstalacyjny

ul. Graniczna 4 B, Gorzów Wlkp.
tel. 95 782 10 04
branża: Elektroinstalatorstwo <czytaj dalej>
"Jesis" Nieruchomości

ul. Zaułek 1, Gorzów Wlkp.
tel. 95 727 70 17
branża: Nieruchomości - kupno, sprzedaż, wynajem <czytaj dalej>

Czy Gorzów musi być Wielkopolski
W ramach wtorkowego spotkania Klubu Na Zapiecku Barbara Schroeder gościła ... <czytaj dalej>
Czy będzie Kolejowa Magistrala Zachodnia?
We wtorek, 27 lutego w Świebodzinie odbyło się spotkanie lubuskich ... <czytaj dalej>
Do Kawiarenki Zdrowia przez laboratorium
W niedzielę 3 marca w holu głównym Ośrodka Radioterapii Wielospecjalistycznego ... <czytaj dalej>
Uwaga taksówkarze
Komunikat dotyczący ważności licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w ... <czytaj dalej>
Kalendarium eventów
« marzec 2024 »
P W Ś C P S N
    
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
dodaj: imprezy@egorzowska.pl
Mała wielka sprawa
eGorzowska - adminfoto_hanna.jpg
Hanna Kaup:
Kultura nam się opłaca
Różnie można mówić o Gorzowie i na co dzień głosów narzekania nie brakuje, ale jeśli chodzi o kulturę, nie mamy się czego wstydzić. I choć jest wielu, którzy powtarzają, że ... <czytaj dalej>
Między strachem a wolnością
„Między strachem a wolnością”. To temat konkursu, do udziału w <czytaj dalej>
Konkurs fotograficzny
Gminna Biblioteka Publiczna w Bogdańcu organizuje konkurs fotograficzny „Bogdaniec - <czytaj dalej>

aktualnie nie ma żadnej czynnej sondy
Robisz zdjęcia? Przyślij je do nas foto@egorzowska.pl
eGorzowska - 5ba.jpg
admin ego:
Polecajka noclegowa
A dziś Trättelanda stugby, kolejna polecajka noclegowa. Na wypadek, gdybyście ... <czytaj dalej>
admin ego:
Wybory nie tylko w kwietniu
W tym roku pójdziemy do urn więcej niż raz! Oprócz ... <czytaj dalej>
admin ego radzi:
Filiżanka kawy lub dwie
Czy wiesz, że filiżanka kawy może zdziałać więcej niż tylko ... <czytaj dalej>
admin ego radzi:
Wystarczą dane
Oszuści nie muszą wcale kraść portfela. Wystarczy, że zdobędą Twoje ... <czytaj dalej>
Blogujesz? Rób to lokalnie!
Wystarczy jedno kliknięcie w egoBlog
Masz problem?
Napisz do eksperta egoEkspert
Żadna sprawa nie zostanie bez odzewu. Daj znać na eGo Forum
Anonim_3739:
W PRL były sprawne połączenia wszystko było połączone i torami i pksami. To są zaniedbania jakies <czytaj dalej>
Anonim_3739:
Ale po co do Szczecina jak i myśli orzą bardzo sprawnie i szybko kursuje PKS.

Jak tam dojeżdżałem na egzaminy to w 50 minut byłem ju <czytaj dalej>
Marek z Rybakowa:
Dla Gorzowian ważniejsza jest elektryfikacja linii Krzyż - Kostrzyn i reaktywacja linii do Szczecina przez Myślibórz .Do Zielonej nie ma po co ... <czytaj dalej>
Anonim_3739:
Czy jest takie zapotrzebowanie pasażerów?
Czy tylko fani komunikacji kolejowej lobbują że by im sie takie coś marzyło?

Mieszkam <czytaj dalej>
Anonim_1513:
Nooo, rewelka!
Z.M.P. <czytaj dalej>
 
eGorzowska.pl - e-gazeta Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej