Od 29 września dziewięć gorzowskich ulic zmieniło swojego patrona. Przypominamy: Mieszkańcy nie mają obowiązku wymiany dowodów osobistych, praw jazdy oraz dowodów rejestracyjnych, dopóki są ważne. Zmiana adresów w związku ze zmianą nazwy ulicy dokonywana jest bezpłatnie.
Mieszkasz lub prowadzisz biznes przy ulicy, której nazwę zmieniono? Przeczytaj poniższe informacje:
1. dowody osobiste, prawa jazdy i dowody rejestracyjne:
• zmiana nazwy ulicy dokonana na podstawie ustawy nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową (dowody osobiste, prawa jazdy i dowody rejestracyjne zachowują ważność, a ich wymiana nie jest wymagana przed końcem terminu ważności dokumentu);
• nie ma obowiązku wymiany dowodów osobistych, praw jazdy oraz dowodów rejestracyjnych;
2. sprawy meldunkowe:
• zmiana adresów w związku ze zmianą nazwy ulicy dokonywana jest bezpłatnie. Nie ma konieczności składania wniosku. Zmiany dokonane zostaną z urzędu;
• w przypadku, gdy wymagane jest przedłożenie zaświadczenia o aktualnym adresie zameldowania w związku ze zmianą nazwy ulicy, należy złożyć w Urzędzie Miasta Gorzowa Wlkp. w budynku przy ul. Sikorskiego 3-4 stosowny wniosek o wydanie zaświadczenia.
Więcej informacji na ten temat uzyskać można w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. mieszczącym się w budynku przy ul. Sikorskiego 3-4 (Sala Obsługi Klienta), tel.: 95 735 55 12 lub 95 735 55 69.
3. wymiana tabliczek z nazwą ulicy:
• za wymianę tablic z nazwami ulic odpowiada Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
4. wymiana tabliczek z numerem porządkowym nieruchomości:
• zgodnie z art. 47b ust. 1 Ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2016r. poz. 1629 ze zm.) właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
5. ujawnienie w księdze wieczystej:
• nie ma konieczności składania wniosku w Sądzie Rejonowym w Gorzowie Wlkp. VI Wydział Ksiąg Wieczystych;
• zmiany zostaną dokonane z urzędu, do każdej księgi wieczystej zostanie przesłane zawiadomienie o zmianie oznaczenia nieruchomości.
6. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEDIG):
• osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz posiadające zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, powinny złożyć w Urzędzie Miasta Gorzowa Wlkp. wniosek CEIDG-1;
• wniosek można złożyć przez Internet lub dostarczyć do urzędu w wersji papierowej. Po złożeniu wniosku dane dotyczące zmiany adresu zostaną przekazane do ZUSU/KRUSU, Urzędu Skarbowego oraz Urzędu Statystycznego.
Więcej informacji na ten temat można uzyskać w Wydziale Obsługi Inwestora i Biznesu Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. mieszczącym się w budynku przy ul. Sikorskiego 3-4 (Sala Obsługi Klienta), tel.: 95 735 55 98.
7. deklaracja w sprawie gospodarowania odpadami:
• nie ma konieczności składania zmiany deklaracji w sprawie gospodarowania odpadami zarówno przez mieszkańców jak i zarządców nieruchomości. Zmiany dokonane zostaną z urzędu.
Więcej informacji na ten temat uzyskać można w Biurze Związku Celowego Gmin MG-6 mieszczącym się w budynku przy ul. Warszawskie 6 lok. 106, tel.: 95-728-71-02.
8. informacja w sprawie podatku od nieruchomości:
• nie ma konieczności składania informacji w sprawie podatku od nieruchomości celem aktualizacji danych adresowych. Zmiany dokonane zostaną z urzędu.
Więcej informacji na ten temat uzyskać można w Wydziale Podatków i Opłat Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. mieszczącym się w budynku przy ul. Sikorskiego 3-4 (Sala Obsługi Klienta), tel.: 95 735 56 08.
9. Urząd Skarbowy:
• osoby fizyczne mogą wypełnić i złożyć formularz ZAP-3 lub zgłosić aktualizację danych adresowych w roku 2018 przy składaniu zeznania podatkowego za rok 2017;
• druk ZAP-3 można pobrać i złożyć w formie papierowej w Urzędzie Skarbowym w Gorzowie Wlkp. mieszczącym się w przy ul. Jagiellończyka 10 lub drogą elektroniczną poprzez wypełnienie i wysłanie formularza dostępnego na stronie internetowej Ministerstwa Finansów http://www.finanse.mf.gov.pl .
10. Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS):
• osoby pobierające świadczenia powinny zgłosić zmianę danych adresowych poprzez wypełnienie i złożenie wniosku o zmianę danych osoby zamieszkałej w Polsce, tj. formularz WZD-01;
• formularz należy pobrać i złożyć w formie papierowej w Inspektoracie ZUS w Gorzowie Wlkp. mieszczącym się w budynku przy ul. Sikorskiego 42. Wypełniony formularz w wersji papierowej można także przesłać pocztą na ww. adres.
11. banki, dostawcy energii elektrycznej, dostawcy gazu, dostawcy usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych i internetowych, agencje ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne, zakłady pracy, przechodnie lekarskie, szkoły, przedszkola i inne:
• ww. instytucje należy powiadomić o zmianie adresu poprzez wypełnienie i złożenie stosownego formularza aktualizacji danych osobowych udostępnianego przez dany podmiot, a w przypadku braku niniejszego formularza, poprzez złożenie oświadczenia w formie pisemnej.
Wg UM Gorzów
Foto Bartłomiej Nowosielski
Oni tu zostają
„Zostaję!” to hasło nowej kampanii promującej Gorzów, która ma zwrócić uwagę na zalety naszego miasta, dzięki którym jest ono doskonałym ...
<czytaj dalej>Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>200 lat dla pani Zofii
Nieczęsto zdarza się, aby tradycyjnie śpiewane „sto lat”, z racji chwili, modyfikowano w sekwencji życzeń na lat „dwieście”. Tak właśnie ...
<czytaj dalej>Prezydent w ministerstwie
Prezydent Gorzowa w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
- Z doświadczenia wiem, że najważniejsze są relacje bezpośrednie. Ustalenia, które zapadają wtedy ...
<czytaj dalej>