W poniedziaÅ‚ek (12 marca) rozpocznÄ… siÄ™ prace zwiÄ…zane z budowÄ… drogi rowerowej na ulicy Walczaka, która bÄ™dzie biegÅ‚a od skrzyżowanie tej ulicy z PiÅ‚sudskiego do ronda GdaÅ„skiego.
Wykonawca robót budowlanych tj. konsorcjum firm, której liderem jest Infrakom z KoÅ›ciana, ma za zadanie budowÄ™ Å›cieżki rowerowej i chodnika na dÅ‚ugoÅ›ci 1874 metrów oraz przebudowÄ™ istniejÄ…cej drogi rowerowej i chodnika na dÅ‚ugoÅ›ci 540 metrów.
Przewidywane utrudnienia w ramach całej inwestycji to:
- ograniczenia w ruchu pieszych,
- przesuniÄ™cia przystanków autobusowych,
- zamkniÄ™cie wyjazdu z ul. Stilonowej w ul. Walczaka (na późniejszym etapie) i poprowadzenie objazdu w ul. NowÄ…,
- zawężenia zjazdów i dróg prowadzÄ…cych do ul. Walczaka,
- okresowe, krótkotrwaÅ‚e zawężenia jezdni na czas rozÅ‚adunku i zaÅ‚adunku materiaÅ‚ów i sprzÄ™tu,
- zawężenia jezdni na czas poprowadzenia ciÄ…gu pieszego wzdÅ‚uż terenu prowadzonych robót.
Przebudowa zostanie podzielona na 3 etapy:
Etap 1 - odcinek od drogi wewnÄ™trznej prowadzÄ…cej do budynku wielorodzinnego nr 13 przy ul. Walczaka (okolice dawnego sklepu „Piotr i PaweÅ‚”) do wyjazdu ze stacji paliw NEO przy Rondzie Ofiar Katynia. Na tym odcinku bÄ™dzie budowana nowa droga rowerowa.
Etap 2 – odcinek od stacji NEO do stacji paliw SHELL – punktowa przebudowa istniejÄ…cej drogi rowerowej (obniżenia krawężników na zjazdach, odcinkowe przeÅ‚ożenie istniejÄ…cej nawierzchni).
Etap 3 – odcinek od Stacji SHELL do Ronda GdaÅ„skiego – budowa nowej drogi rowerowej.
W celu zminimalizowania utrudnieÅ„ w ruchu pieszych i pojazdów powyższe etapy bÄ™dÄ… podzielone na kilka podetapów o dÅ‚ugoÅ›ci od kilkunastu do kilkudziesiÄ™ciu metrów.
W pierwszej kolejnoÅ›ci wykonawca planuje jednoczesne rozpoczÄ™cie etapów 1 i 3.
Pierwszy podetap w etapie 1 obejmie chodnik na wysokoÅ›ci dawnego sklepu „Piotr i PaweÅ‚” oraz poÅ‚owÄ™ wlotu w ul. Widok. Chodnik zostanie wyÅ‚Ä…czony z ruchu pieszych.
W tym samym czasie od strony Ronda Gdańskiego w ramach pierwszego podetapu w etapie 3 prace będą prowadzone w chodniku do zjazdu prowadzącego do Biura Obsługi ENEA. Przejazd przez powyższy zjazd zostanie połowicznie zawężony. Na jezdni zostanie wygrodzone barierami drogowymi przejście dla pieszych omijające zamknięty chodnik.
Zadanie jest wspóÅ‚finansowane przez UniÄ™ EuropejskÄ… ze Å›rodków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020, OÅ› priorytetowa 3. Gospodarka niskoemisyjna, DziaÅ‚anie 3.3. Ograniczenie niskiej emisji w miastach PoddziaÅ‚anie 3.3.2 Ograniczenie niskiej emisji w miastach – ZIT Gorzów Wlkp.
Krzysztof Kropiński
WydziaÅ‚ Dróg UM
« | kwiecieÅ„ 2024 | » | ||||
P | W | Åš | C | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |