Wszystko, co trzeba wiedzieć o alejkach - miasto pyta o opinie
Zwracamy siÄ™ z uprzejmÄ… proÅ›bÄ… o opiniÄ™ mieszkaÅ„ców w zakresie wyboru wariantu rozbudowy ul. Marcinkowskiego od ul. MyÅ›liborskiej do ul. Matejki (alejki).
Badanie opinii publicznej bÄ™dzie trwaÅ‚o od 18 czerwca do 30 sierpnia 2014 r. Prosimy mieszkaÅ„ców, by po zapoznaniu siÄ™ z wariantem I, II i III wskazali ten, który ich zdaniem powinien być realizowany. Opis wariantów znajduje siÄ™ na stronie www.gorzow.pl, a także w siedzibie WydziaÅ‚u Inwestycji (pokój 920), ul. Kombatantów 34. Ponadto mieszkaÅ„cy bezpoÅ›rednio sÄ…siadujÄ…cy z alejkami przy ul. Marcinkowskiego otrzymajÄ… do skrzynek proÅ›bÄ™ o udziaÅ‚ w badaniu opinii publicznej wraz z opisem trzech wariantów.
OpiniÄ™ przesyÅ‚amy na adres e-mail: alejki@um.gorzow.pl lub drogÄ… pocztowÄ… na adres: WydziaÅ‚ Inwestycji, ul. Kombatantów 34, UrzÄ…d Miasta Gorzowa Wlkp., 66-400 Gorzów Wlkp. Można także tak zaadresowanÄ… kopertÄ™ z dopiskiem „Alejki” przynieść do kancelarii gÅ‚ównej UrzÄ™du Miasta Gorzowa Wlkp., przy ul. Sikorskiego 3-4.
Opracowanie przygotowano z uwzglÄ™dnieniem oczekiwaÅ„ i postulatów zgÅ‚aszanych przez mieszkaÅ„ców po zrealizowaniu projektu pierwotnego pn.: "Rozbudowa ul. Marcinkowskiego od ul. MyÅ›liborskiej do ul. Matejki (alejki)". W szczególnoÅ›ci postulaty mieszkaÅ„ców dotyczyÅ‚y:
• zachowania w caÅ‚oÅ›ci istniejÄ…cego drzewostanu alejek,
• zamkniÄ™cia przedmiotowego odcinka ulicy Marcinkowskiego dla ruchu samochodowego w celu wyodrÄ™bnienia miejsca rekreacji na zasadzie skweru.
Koncepcja ma na celu przeprowadzenie analizy wykonalnoÅ›ci pod wzglÄ™dem obowiÄ…zujÄ…cych przepisów oraz wÅ‚asnoÅ›ci funkcjonalnych rozwiÄ…zaÅ„ projektowych w 2 obszarach:
1 obszar - zachowanie ruchu pojazdów osobowych na przedmiotowym odcinku przy uwzglÄ™dnieniu koniecznoÅ›ci pozostawienia istniejÄ…cego drzewostanu.
2 obszar - zamkniÄ™cie odcinka ul. Marcinkowskiego dla pojazdów osobowych wraz ze zmianÄ… przeznaczenia terenu na tereny rekreacji (skwer).
Wariant 1
Założenia wariantu:
• zachowanie odcinka ulicy Marcinkowskiego tak jak obecnie, jako dwóch oddzielnych jezdni jednokierunkowych, które na zasadzie skrzyżowaÅ„ z ulicami nadrzÄ™dnymi (MyÅ›liborska i Matejki) zostanÄ… wÅ‚Ä…czone do ogólnej struktury komunikacyjnej miasta.
• zachowanie istniejÄ…cego drzewostanu
• zmiana klasy technicznej drogi z drogi zbiorczej Z do drogi lokalnej L. w celu obniżenia parametrów technicznych jezdni i zmniejszenie szerokoÅ›ci jezdni do 5,0m.
• realizacja jezdni bez zatoki autobusowej (przerywanÄ… liniÄ… zaznaczono możliwÄ… lokalizacjÄ™ zatoki, wiÄ…zaÅ‚oby sie to z koniecznoÅ›ciÄ… usuniÄ™cia 4 drzew),
• realizacja jezdni o nawierzchni asfaltowej,
• realizacja ciÄ…gów pieszych i zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej,
Poniżej przedstawiono podstawowe zalety i wady realizacji inwestycji w Wariancie 1:
Zalety:
• zachowanie przejezdnoÅ›ci ul. Marcinkowskiego na caÅ‚ej jej dÅ‚ugoÅ›ci ulicy,
• możliwość bezpoÅ›redniej komunikacji koÅ‚owej ul. Marcinkowskiego z ul. SportowÄ… (szkoÅ‚a, przedszkole, punkty handlowe, mieszkaÅ„cy)
• zachowanie struktury kierunkowej na skrzyżowaniach ul. Matejki i MyÅ›liborska,
• zachowanie modelu ruchu w obrÄ™bie osiedla Staszica (brak dodatkowego obciążenia ruchem na skrzyżowaniach w rejonie opracowania tj. rondo myÅ›liborskie, skrzyżowanie ul. Matejki - Marcinkowskiego oraz skrzyżowanie ul. MyÅ›liborska - Sportowa,
• obniżenie poziomu haÅ‚asu ze wzglÄ™du na zastosowanie nawierzchni cichej (asfaltowej) w stosunku do nawierzchni z kostki kamiennej,
• ochrona istniejÄ…cego drzewostanu (z wyjÄ…tkiem 1 drzewa które koliduje z istniejÄ…cym zjazdem na zaplecze budynku wielorodzinnego nr 114-117),
• możliwość uzupeÅ‚nienia drzewostanu o dodatkowe egzemplarze drzew,
• speÅ‚nienie oczekiwaÅ„ spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnej w zakresie ochrony zieleni,
Wady:
• zmniejszenie szerokoÅ›ci jezdni Å‚Ä…cznie z brakiem zatoki autobusowej spowoduje konieczność likwidacji przystanku autobusowego lub wymusi oczekiwanie pojazdów za autobusem w czasie wsiadania i wysiadania pasażerów,
• zmniejszona trwaÅ‚ość konstrukcji jezdni i chodników ze wzglÄ™du na wrastajÄ…ce korzenie drzew,
• obniżenie wÅ‚asnoÅ›ci funkcjonalnych na skrzyżowaniach z ul. Matejki i MyÅ›liborska ze wzglÄ™du na zmniejszenie szerokoÅ›ci pasa ruchu (utrudniona kanalizacja ruchu),
• brak możliwoÅ›ci postoju pojazdów na jezdniach ul. Marcinkowskiego ze wzglÄ™du na jej szerokość.
Szacunkowy koszt realizacji – Wariant 1 - 1.010.000 zÅ‚ netto
Wariant 2
Założenia wariantu:
• zamkniÄ™cie odcinka ulicy Marcinkowskiego dla ruchu samochodowego,
• realizacja zagospodarowania jako terenu rekreacji (skwer),
• zachowanie dojazdu do ul. Grottgera od ul. MyÅ›liborskiej,
• zachowanie dojazdu do posesji przylegÅ‚ych,
• regulacja skrzyżowania ul. Matejki - Marcinkowskiego, likwidacja jednego pasa ruchu (ul. Matejki od ronda MyÅ›liborskiego na wprost), likwidacja wlotu i wylotu z alejek,
• wÅ‚Ä…czenie dojazdu do budynku nr 114-117 na zasadzie zjazdu publicznego ze skrzyżowania Matejki - Marcinkowskiego,
• regulacja skrzyżowania ul. MyÅ›liborska - Sportowa, wÅ‚Ä…czenie ul. Grottgera, zmiana sygnalizacji Å›wietlnej na skrzyżowaniu,
• zachowanie istniejÄ…cego drzewostanu,
Poniżej przedstawiono podstawowe zalety i wady realizacji inwestycji w Wariancie 2:
Zalety:
• ochrona istniejÄ…cego drzewostanu,
• możliwość uzupeÅ‚nienia drzewostanu o dodatkowe egzemplarze drzew,
• realizacja terenu rekreacji dla mieszkaÅ„ców osiedla Staszica,
• zmniejszenie uciążliwoÅ›ci zwiÄ…zanych z haÅ‚asem komunikacyjnym dla mieszkaÅ„ców przylegÅ‚ych budynków,
• możliwość zwiÄ™kszenia iloÅ›ci miejsc postojowych w rejonie skrzyżowania Matejki i Marcinkowskiego o ok. 12 miejsc,
• speÅ‚nienie oczekiwaÅ„ spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnej w zakresie ochrony zieleni,
Wady:
• brak przejezdnoÅ›ci odcinka ul. Marcinkowskiego,
• brak możliwoÅ›ci bezpoÅ›redniej komunikacji ul. Marcinkowskiego z ul. SportowÄ… (szkoÅ‚a, przedszkole, punkty handlowe, mieszkaÅ„cy) - komunikacja przez rondo myÅ›liborskie - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania,
• brak możliwoÅ›ci zachowania struktury kierunkowej na skrzyżowaniach ul. Matejki - Marcinkowskiego i MyÅ›liborska - Sportowa,
• brak możliwoÅ›ci zachowania modelu ruchu w obrÄ™bie osiedla Staszica (dodatkowe obciążenia ruchem na skrzyżowaÅ„ w rejonie opracowania tj. rondo MyÅ›liborskie, skrzyżowanie ul. Matejki - Marcinkowskiego oraz skrzyżowanie ul. MyÅ›liborska - Sportowa,
• konieczność zmiany przebiegu linii komunikacji publicznej autobusowej, likwidacja przystanku "Alejki", brak dojazdu do przystanku "rondo MyÅ›liborskie" (Pewex) od strony ul. Marcinkowskiego oraz od przystanku "rondo MyÅ›liborskie" (Skoda) w kierunku ul. Marcinkowskiego, utrudniona komunikacja publiczna dla mieszkaÅ„ców rejonu ulicy Sportowej,
• likwidacja przystanku autobusowego "Alejki", (komunikacja autobusowa od centrum w kierunku ul. Marcinkowskiego musi odbywać siÄ™ przez rondo myÅ›liborskie i ul. Matejki - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania),
• izolacja terenu alejek spowoduje pogÅ‚Ä™bienie siÄ™ zachowaÅ„ patologicznych w obrÄ™bie powstaÅ‚ego skweru,
Szacunkowy koszt realizacji – wariant - 2: 860.000 zÅ‚ netto
Wariant 3
Założenia wariantu:
• zamkniecie odcinka ulicy Marcinkowskiego dla ruchu samochodowego,
• realizacja zagospodarowania jako terenu rekreacji (skwer),
• zachowanie dojazdu do ul. Grottgera od ul. MyÅ›liborskiej,
• zachowanie dojazdu do posesji przylegÅ‚ych,
• realizacja nowego skrzyżowania ul. Matejki - Marcinkowskiego na zasadzie skrzyżowania typu rondo,
• wÅ‚Ä…czenie dojazdu do budynku nr 114-117 na zasadzie zjazdu publicznego ze skrzyżowania Matejki - Marcinkowskiego,
• regulacja skrzyżowania ul. MyÅ›liborska - Sportowa, wÅ‚Ä…czenie ul. Grottgera, zmiana sygnalizacji Å›wietlnej na skrzyżowaniu,
• zachowanie istniejÄ…cego drzewostanu,
Poniżej przedstawiono podstawowe zalety i wady realizacji inwestycji w Wariancie 3:
Zalety:
• ochrona istniejÄ…cego drzewostanu,
• możliwość uzupeÅ‚nienia drzewostanu o dodatkowe egzemplarze drzew,
• realizacja terenu rekreacji dla mieszkaÅ„ców osiedla Staszica,
• zmniejszenie uciążliwoÅ›ci zwiÄ…zanych z haÅ‚asem komunikacyjnym dla mieszkaÅ„ców przylegÅ‚ych budynków,
• poprawa warunków ruchu, bezpieczeÅ„stwa i przepustowoÅ›ci skrzyżowania ul. Matejki - Marcinkowskiego,
• możliwość zwiÄ™kszenia iloÅ›ci miejsc postojowych w rejonie skrzyżowania Matejki i Marcinkowskiego o ok. 25 miejsc,
• speÅ‚nienie oczekiwaÅ„ spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnej w zakresie ochrony zieleni,
Wady:
• brak przejezdnoÅ›ci odcinka ul. Marcinkowskiego,
• brak możliwoÅ›ci bezpoÅ›redniej komunikacji ul. Marcinkowskiego z ul. SportowÄ… (szkoÅ‚a, przedszkole, punkty handlowe, mieszkaÅ„cy) - komunikacja przez rondo myÅ›liborskie - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania,
• brak możliwoÅ›ci zachowania struktury kierunkowej na skrzyżowaniach ul. Matejki i MyÅ›liborska,
• brak możliwoÅ›ci zachowania modelu ruchu w obrÄ™bie osiedla Staszica (dodatkowe obciążenia ruchem na skrzyżowaÅ„ w rejonie opracowania tj. rondo myÅ›liborskie, skrzyżowanie ul. Matejki - Marcinkowskiego oraz skrzyżowanie ul. MyÅ›liborska - Sportowa,
• konieczność zmiany przebiegu linii komunikacji publicznej autobusowej, likwidacja przystanku "Alejki", brak dojazdu do przystanku "rondo myÅ›liborskie" (Pewex) od strony ul. Marcinkowskiego oraz od przystanku "rondo myÅ›liborskie" (Skoda) w kierunku ul. Marcinkowskiego, utrudniona komunikacja publiczna dla mieszkaÅ„ców rejonu ulicy Sportowej,
• likwidacja przystanku autobusowego "Alejki", (komunikacja autobusowa od centrum w kierunku ul. Marcinkowskiego musi odbywać siÄ™ przez rondo myÅ›liborskie i ul. Matejki - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania),
• izolacja terenu alejek spowoduje pogÅ‚Ä™bienie siÄ™ zachowaÅ„ patologicznych w obrÄ™bie powstaÅ‚ego skweru,
Szacunkowy koszt realizacji – wariant 3 - 1.770.000 zÅ‚ netto
Wydział Inwestycji
18 czerwca 2014 17:01, admin ego
Dodaj komentarz:
Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>Prezydent w ministerstwie
Prezydent Gorzowa w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
- Z doÅ›wiadczenia wiem, że najważniejsze sÄ… relacje bezpoÅ›rednie. Ustalenia, które zapadajÄ… wtedy ...
<czytaj dalej>Tarasy jeszcze niedostępne
Woda w Warcie opada, odsÅ‚aniajÄ… siÄ™ zalane tarasy. Niestety, ze wzglÄ™dów bezpieczeÅ„stwa, nie mogÄ… być jeszcze udostÄ™pnione.
Zdecydowała o tym ekspertyza ...
<czytaj dalej>Apel o pomoc w sprawie odbudowy AJP
W dramatycznej dla uczelni i miasta sytuacji potrzebne jest wspólne dziaÅ‚anie. Dlatego prezydent miasta Jacek Wójcicki apeluje o pomoc w ...
<czytaj dalej>