Å›roda 24 kwietnia 2024     Aleks, Grzegorz, Aleksander
eGorzowska - internetowy dziennik Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej
szukaj    szukaj szukaj
« powrót
Wszystko, co trzeba wiedzieć o alejkach - miasto pyta o opinie
Zwracamy siÄ™ z uprzejmÄ… proÅ›bÄ… o opiniÄ™ mieszkaÅ„ców w zakresie wyboru wariantu rozbudowy ul. Marcinkowskiego od ul. MyÅ›liborskiej do ul. Matejki (alejki).

Badanie opinii publicznej bÄ™dzie trwaÅ‚o od 18 czerwca do 30 sierpnia 2014 r. Prosimy mieszkaÅ„ców, by po zapoznaniu siÄ™ z wariantem I, II i III wskazali ten, który ich zdaniem powinien być realizowany. Opis wariantów znajduje siÄ™ na stronie www.gorzow.pl, a także w siedzibie WydziaÅ‚u Inwestycji (pokój 920), ul. Kombatantów 34. Ponadto mieszkaÅ„cy bezpoÅ›rednio sÄ…siadujÄ…cy z alejkami przy ul. Marcinkowskiego otrzymajÄ… do skrzynek proÅ›bÄ™ o udziaÅ‚ w badaniu opinii publicznej wraz z opisem trzech wariantów.
OpiniÄ™ przesyÅ‚amy na adres e-mail: alejki@um.gorzow.pl lub drogÄ… pocztowÄ… na adres: WydziaÅ‚ Inwestycji, ul. Kombatantów 34, UrzÄ…d Miasta Gorzowa Wlkp., 66-400 Gorzów Wlkp. Można także tak zaadresowanÄ… kopertÄ™ z dopiskiem „Alejki” przynieść do kancelarii gÅ‚ównej UrzÄ™du Miasta Gorzowa Wlkp., przy ul. Sikorskiego 3-4.

Opracowanie przygotowano z uwzglÄ™dnieniem oczekiwaÅ„ i postulatów zgÅ‚aszanych przez mieszkaÅ„ców po zrealizowaniu projektu pierwotnego pn.: "Rozbudowa ul. Marcinkowskiego od ul. MyÅ›liborskiej do ul. Matejki (alejki)". W szczególnoÅ›ci postulaty mieszkaÅ„ców dotyczyÅ‚y:
• zachowania w caÅ‚oÅ›ci istniejÄ…cego drzewostanu alejek,
• zamkniÄ™cia przedmiotowego odcinka ulicy Marcinkowskiego dla ruchu samochodowego w celu wyodrÄ™bnienia miejsca rekreacji na zasadzie skweru.

Koncepcja ma na celu przeprowadzenie analizy wykonalnoÅ›ci pod wzglÄ™dem obowiÄ…zujÄ…cych przepisów oraz wÅ‚asnoÅ›ci funkcjonalnych rozwiÄ…zaÅ„ projektowych w 2 obszarach:
1 obszar - zachowanie ruchu pojazdów osobowych na przedmiotowym odcinku przy uwzglÄ™dnieniu koniecznoÅ›ci pozostawienia istniejÄ…cego drzewostanu.
2 obszar - zamkniÄ™cie odcinka ul. Marcinkowskiego dla pojazdów osobowych wraz ze zmianÄ… przeznaczenia terenu na tereny rekreacji (skwer).

Wariant 1
Założenia wariantu:
• zachowanie odcinka ulicy Marcinkowskiego tak jak obecnie, jako dwóch oddzielnych jezdni jednokierunkowych, które na zasadzie skrzyżowaÅ„ z ulicami nadrzÄ™dnymi (MyÅ›liborska i Matejki) zostanÄ… wÅ‚Ä…czone do ogólnej struktury komunikacyjnej miasta.
• zachowanie istniejÄ…cego drzewostanu
• zmiana klasy technicznej drogi z drogi zbiorczej Z do drogi lokalnej L. w celu obniżenia parametrów technicznych jezdni i zmniejszenie szerokoÅ›ci jezdni do 5,0m.
• realizacja jezdni bez zatoki autobusowej (przerywanÄ… liniÄ… zaznaczono możliwÄ… lokalizacjÄ™ zatoki, wiÄ…zaÅ‚oby sie to z koniecznoÅ›ciÄ… usuniÄ™cia 4 drzew),
• realizacja jezdni o nawierzchni asfaltowej,
• realizacja ciÄ…gów pieszych i zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej,

Poniżej przedstawiono podstawowe zalety i wady realizacji inwestycji w Wariancie 1:
Zalety:
• zachowanie przejezdnoÅ›ci ul. Marcinkowskiego na caÅ‚ej jej dÅ‚ugoÅ›ci ulicy,
• możliwość bezpoÅ›redniej komunikacji koÅ‚owej ul. Marcinkowskiego z ul. SportowÄ… (szkoÅ‚a, przedszkole, punkty handlowe, mieszkaÅ„cy)
• zachowanie struktury kierunkowej na skrzyżowaniach ul. Matejki i MyÅ›liborska,
• zachowanie modelu ruchu w obrÄ™bie osiedla Staszica (brak dodatkowego obciążenia ruchem na skrzyżowaniach w rejonie opracowania tj. rondo myÅ›liborskie, skrzyżowanie ul. Matejki - Marcinkowskiego oraz skrzyżowanie ul. MyÅ›liborska - Sportowa,
• obniżenie poziomu haÅ‚asu ze wzglÄ™du na zastosowanie nawierzchni cichej (asfaltowej) w stosunku do nawierzchni z kostki kamiennej,
• ochrona istniejÄ…cego drzewostanu (z wyjÄ…tkiem 1 drzewa które koliduje z istniejÄ…cym zjazdem na zaplecze budynku wielorodzinnego nr 114-117),
• możliwość uzupeÅ‚nienia drzewostanu o dodatkowe egzemplarze drzew,
• speÅ‚nienie oczekiwaÅ„ spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnej w zakresie ochrony zieleni,

Wady:
• zmniejszenie szerokoÅ›ci jezdni Å‚Ä…cznie z brakiem zatoki autobusowej spowoduje konieczność likwidacji przystanku autobusowego lub wymusi oczekiwanie pojazdów za autobusem w czasie wsiadania i wysiadania pasażerów,
• zmniejszona trwaÅ‚ość konstrukcji jezdni i chodników ze wzglÄ™du na wrastajÄ…ce korzenie drzew,
• obniżenie wÅ‚asnoÅ›ci funkcjonalnych na skrzyżowaniach z ul. Matejki i MyÅ›liborska ze wzglÄ™du na zmniejszenie szerokoÅ›ci pasa ruchu (utrudniona kanalizacja ruchu),
• brak możliwoÅ›ci postoju pojazdów na jezdniach ul. Marcinkowskiego ze wzglÄ™du na jej szerokość.

Szacunkowy koszt realizacji – Wariant 1 - 1.010.000 zÅ‚ netto

Wariant 2
Założenia wariantu:
• zamkniÄ™cie odcinka ulicy Marcinkowskiego dla ruchu samochodowego,
• realizacja zagospodarowania jako terenu rekreacji (skwer),
• zachowanie dojazdu do ul. Grottgera od ul. MyÅ›liborskiej,
• zachowanie dojazdu do posesji przylegÅ‚ych,
• regulacja skrzyżowania ul. Matejki - Marcinkowskiego, likwidacja jednego pasa ruchu (ul. Matejki od ronda MyÅ›liborskiego na wprost), likwidacja wlotu i wylotu z alejek,
• wÅ‚Ä…czenie dojazdu do budynku nr 114-117 na zasadzie zjazdu publicznego ze skrzyżowania Matejki - Marcinkowskiego,
• regulacja skrzyżowania ul. MyÅ›liborska - Sportowa, wÅ‚Ä…czenie ul. Grottgera, zmiana sygnalizacji Å›wietlnej na skrzyżowaniu,
• zachowanie istniejÄ…cego drzewostanu,

Poniżej przedstawiono podstawowe zalety i wady realizacji inwestycji w Wariancie 2:

Zalety:
• ochrona istniejÄ…cego drzewostanu,
• możliwość uzupeÅ‚nienia drzewostanu o dodatkowe egzemplarze drzew,
• realizacja terenu rekreacji dla mieszkaÅ„ców osiedla Staszica,
• zmniejszenie uciążliwoÅ›ci zwiÄ…zanych z haÅ‚asem komunikacyjnym dla mieszkaÅ„ców przylegÅ‚ych budynków,
• możliwość zwiÄ™kszenia iloÅ›ci miejsc postojowych w rejonie skrzyżowania Matejki i Marcinkowskiego o ok. 12 miejsc,
• speÅ‚nienie oczekiwaÅ„ spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnej w zakresie ochrony zieleni,

Wady:
• brak przejezdnoÅ›ci odcinka ul. Marcinkowskiego,
• brak możliwoÅ›ci bezpoÅ›redniej komunikacji ul. Marcinkowskiego z ul. SportowÄ… (szkoÅ‚a, przedszkole, punkty handlowe, mieszkaÅ„cy) - komunikacja przez rondo myÅ›liborskie - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania,
• brak możliwoÅ›ci zachowania struktury kierunkowej na skrzyżowaniach ul. Matejki - Marcinkowskiego i MyÅ›liborska - Sportowa,
• brak możliwoÅ›ci zachowania modelu ruchu w obrÄ™bie osiedla Staszica (dodatkowe obciążenia ruchem na skrzyżowaÅ„ w rejonie opracowania tj. rondo MyÅ›liborskie, skrzyżowanie ul. Matejki - Marcinkowskiego oraz skrzyżowanie ul. MyÅ›liborska - Sportowa,
• konieczność zmiany przebiegu linii komunikacji publicznej autobusowej, likwidacja przystanku "Alejki", brak dojazdu do przystanku "rondo MyÅ›liborskie" (Pewex) od strony ul. Marcinkowskiego oraz od przystanku "rondo MyÅ›liborskie" (Skoda) w kierunku ul. Marcinkowskiego, utrudniona komunikacja publiczna dla mieszkaÅ„ców rejonu ulicy Sportowej,
• likwidacja przystanku autobusowego "Alejki", (komunikacja autobusowa od centrum w kierunku ul. Marcinkowskiego musi odbywać siÄ™ przez rondo myÅ›liborskie i ul. Matejki - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania),
• izolacja terenu alejek spowoduje pogÅ‚Ä™bienie siÄ™ zachowaÅ„ patologicznych w obrÄ™bie powstaÅ‚ego skweru,

Szacunkowy koszt realizacji – wariant - 2: 860.000 zÅ‚ netto

Wariant 3

Założenia wariantu:
• zamkniecie odcinka ulicy Marcinkowskiego dla ruchu samochodowego,
• realizacja zagospodarowania jako terenu rekreacji (skwer),
• zachowanie dojazdu do ul. Grottgera od ul. MyÅ›liborskiej,
• zachowanie dojazdu do posesji przylegÅ‚ych,
• realizacja nowego skrzyżowania ul. Matejki - Marcinkowskiego na zasadzie skrzyżowania typu rondo,
• wÅ‚Ä…czenie dojazdu do budynku nr 114-117 na zasadzie zjazdu publicznego ze skrzyżowania Matejki - Marcinkowskiego,
• regulacja skrzyżowania ul. MyÅ›liborska - Sportowa, wÅ‚Ä…czenie ul. Grottgera, zmiana sygnalizacji Å›wietlnej na skrzyżowaniu,
• zachowanie istniejÄ…cego drzewostanu,

Poniżej przedstawiono podstawowe zalety i wady realizacji inwestycji w Wariancie 3:
Zalety:
• ochrona istniejÄ…cego drzewostanu,
• możliwość uzupeÅ‚nienia drzewostanu o dodatkowe egzemplarze drzew,
• realizacja terenu rekreacji dla mieszkaÅ„ców osiedla Staszica,
• zmniejszenie uciążliwoÅ›ci zwiÄ…zanych z haÅ‚asem komunikacyjnym dla mieszkaÅ„ców przylegÅ‚ych budynków,
• poprawa warunków ruchu, bezpieczeÅ„stwa i przepustowoÅ›ci skrzyżowania ul. Matejki - Marcinkowskiego,
• możliwość zwiÄ™kszenia iloÅ›ci miejsc postojowych w rejonie skrzyżowania Matejki i Marcinkowskiego o ok. 25 miejsc,
• speÅ‚nienie oczekiwaÅ„ spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnej w zakresie ochrony zieleni,

Wady:
• brak przejezdnoÅ›ci odcinka ul. Marcinkowskiego,
• brak możliwoÅ›ci bezpoÅ›redniej komunikacji ul. Marcinkowskiego z ul. SportowÄ… (szkoÅ‚a, przedszkole, punkty handlowe, mieszkaÅ„cy) - komunikacja przez rondo myÅ›liborskie - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania,
• brak możliwoÅ›ci zachowania struktury kierunkowej na skrzyżowaniach ul. Matejki i MyÅ›liborska,
• brak możliwoÅ›ci zachowania modelu ruchu w obrÄ™bie osiedla Staszica (dodatkowe obciążenia ruchem na skrzyżowaÅ„ w rejonie opracowania tj. rondo myÅ›liborskie, skrzyżowanie ul. Matejki - Marcinkowskiego oraz skrzyżowanie ul. MyÅ›liborska - Sportowa,
• konieczność zmiany przebiegu linii komunikacji publicznej autobusowej, likwidacja przystanku "Alejki", brak dojazdu do przystanku "rondo myÅ›liborskie" (Pewex) od strony ul. Marcinkowskiego oraz od przystanku "rondo myÅ›liborskie" (Skoda) w kierunku ul. Marcinkowskiego, utrudniona komunikacja publiczna dla mieszkaÅ„ców rejonu ulicy Sportowej,
• likwidacja przystanku autobusowego "Alejki", (komunikacja autobusowa od centrum w kierunku ul. Marcinkowskiego musi odbywać siÄ™ przez rondo myÅ›liborskie i ul. Matejki - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania),
• izolacja terenu alejek spowoduje pogÅ‚Ä™bienie siÄ™ zachowaÅ„ patologicznych w obrÄ™bie powstaÅ‚ego skweru,

Szacunkowy koszt realizacji – wariant 3 - 1.770.000 zÅ‚ netto

Wydział Inwestycji

18 czerwca 2014 17:01, admin ego
« powrót
Dodaj komentarz:

Twoje imiÄ™:
 
Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powoÅ‚aniowa odbÄ™dzie siÄ™ w sobotÄ™ w sobotÄ™ 27 kwietnia. WyjÅ›cie pielgrzymki na trasÄ™ z Paradyża do Rokitna nastÄ…pi ... <czytaj dalej>
Prezydent w ministerstwie
Prezydent Gorzowa w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego. - Z doÅ›wiadczenia wiem, że najważniejsze sÄ… relacje bezpoÅ›rednie. Ustalenia, które zapadajÄ… wtedy ... <czytaj dalej>
Tarasy jeszcze niedostępne
Woda w Warcie opada, odsÅ‚aniajÄ… siÄ™ zalane tarasy. Niestety, ze wzglÄ™dów bezpieczeÅ„stwa, nie mogÄ… być jeszcze udostÄ™pnione. ZdecydowaÅ‚a o tym ekspertyza ... <czytaj dalej>
Apel o pomoc w sprawie odbudowy AJP
W dramatycznej dla uczelni i miasta sytuacji potrzebne jest wspólne dziaÅ‚anie. Dlatego prezydent miasta Jacek Wójcicki apeluje o pomoc w ... <czytaj dalej>
Przeglądaj cały katalog lub dodaj swoją firmę
Indeco

ul. Nadbrzeżna 17 pok 15, Gorzów Wlkp.
tel. fax. 95 728 94 77; kom. 695 616 076
branża: Meble <czytaj dalej>
"Reseta" SÅ‚awomir Wrzosek

ul. KEN 2 /6, Gorzów Wlkp.
tel. 691 767 214
branża: Telekomunikacja - systemy, usÅ‚ugi <czytaj dalej>
"P & K" Firma Handlowo-Usługowa

ul. Chopina 52, Gorzów Wlkp.
tel. 95 728 27 63
branża: Papier <czytaj dalej>

Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powoÅ‚aniowa odbÄ™dzie siÄ™ w sobotÄ™ w sobotÄ™ ... <czytaj dalej>
Zginęła w swoje 32. urodziny
Data 22 kwietnia 1940 jest uznawana za prawdopodobny dzieÅ„ Å›mierci ... <czytaj dalej>
Wicewojewoda zrezygnował
Wojewoda Lubuski Marek Cebula zwoÅ‚aÅ‚ na 22 kwietnia briefing prasowy. Niespodziewanie ... <czytaj dalej>
Zmiana na stanowisku wójta gminy Bogdaniec
Po niedzielnej dogrywce wyborczej nowym wójtem gminy Bogdaniec zostaÅ‚ Tomasz ... <czytaj dalej>
Kalendarium eventów
« kwiecieÅ„ 2024 »
P W Åš C P S N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
     
dodaj: imprezy@egorzowska.pl
Mała wielka sprawa
eGorzowska - adminfoto_admin.jpg
admin ego:
Piękna inicjatywa w brzydkim mieście
Znany gorzowski lekarz Ireneusz Czerniec zaprosiÅ‚ w niedzielÄ™ kandydatów do Rady Miasta, dziennikarzy oraz mieszkaÅ„ców na spacer ulicami Å›ródmieÅ›cia. „Porozmawiajmy i zobaczmy, cóż dobrego możemy zrobić dla naszego miasta, w celu ... <czytaj dalej>
Bez korzeni nie zakwitniesz
Archiwa PaÅ„stwowe oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej zapraszajÄ… uczniów klas 4-7 <czytaj dalej>
Kto zdobędzie mural dla szkoły
Murale PamiÄ™ci „Dumni z PowstaÅ„ców” to ogólnopolski konkurs dla szkóÅ‚ <czytaj dalej>

aktualnie nie ma żadnej czynnej sondy
Robisz zdjęcia? Przyślij je do nas foto@egorzowska.pl
eGorzowska - 9b.jpg
admin ego:
Nie posłuchano nas
O czym myÅ›lisz Dariusz? O tym, jak można spieprzyć szansÄ™, ... <czytaj dalej>
admin ego:
Najstarszy buski zabytek
Upór ma swoje dobre strony. UparliÅ›my siÄ™, by zobaczyć wnÄ™trze ... <czytaj dalej>
admin ego radzi:
Alkoholowa mapa Polski
Ponad 95 tys. pijanych kierowców zatrzymaÅ‚a policja w 2023 roku. ... <czytaj dalej>
admin ego radzi:
Filiżanka kawy lub dwie
Czy wiesz, że filiżanka kawy może zdziaÅ‚ać wiÄ™cej niż tylko ... <czytaj dalej>
Blogujesz? Rób to lokalnie!
Wystarczy jedno kliknięcie w egoBlog
Masz problem?
Napisz do eksperta egoEkspert
Żadna sprawa nie zostanie bez odzewu. Daj znać na eGo Forum
Anonim_2113:
Wolność wypowiedzi koÅ„czy siÄ™ tam, gdzie zaczyna siÄ™ promowanie nienawiÅ›ci, znieważanie i rasizm <czytaj dalej>
Anonim_6779:
LiteraturÄ™ np. Homera czyta siÄ™ tylko po to, aby podróżować np. do Grecji lub mitologÄ™ rzymskÄ… do teatru w Neapolu. Tylko z przyczyn turystyczn <czytaj dalej>
Anonim_9617:
Jest wolność myÅ›li i wypowiedzi, wiÄ™c kto bÄ™dzie chciaÅ‚, pójdzie. ZaÅ› ten OÅ›rodek Monitorowania.....to " ciepÅ‚e" posady i chęć & <czytaj dalej>
Anonim_3351:
Won do Warszawy gumofilce. <czytaj dalej>
Anonim_6779:
Nie sÄ…dziÅ‚em na poczÄ…tku, że Pan bÄ™dzie aż tak dobrym managerem. Zaczęło siÄ™ trochÄ™ dziwnie, Å›wiÄ™tem i kurczakami, ale efekty pokazaÅ‚y, Å <czytaj dalej>
 
eGorzowska.pl - e-gazeta Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej