
Nasze województwo ma Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do roku 2020.
– Lubuskie to drugie Mazury, trzeba to tylko zauważyć – mówił na konferencji prasowej wicemarszałek
Maciej Szykuła. 5 lutego w wydziale zamiejscowym Urzędu Marszałkowskiego w Gorzowie przedstawił przyjęty przez zarząd województwa Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do 2020 r.
Na realizację spójnego ze Strategią Rozwoju Województwa Lubuskiego programu przeznaczono 27 mln zł. Będzie on służył samorządom i innym instytucjom w regionie. Zanim został przyjęty, był szeroko konsultowany. Wpłynęło ponad sto uwag, dzięki którym powstał dokument – swoisty drogowskaz rozwoju turystyki. Ujęte w nim liczne działania mają doprowadzić do zbudowania marki turystycznej województwa, zachęcić turystów do częstszych odwiedzin naszego regionu a także zintegrować branżę turystyczną.
– Naszymi głównymi atutami są: niepowtarzalna przyroda, jedyne w Europie fortyfikacje i ekoturystyka, która wciąż się rozwija – wyliczała kierownik Wydziału Turystyki Regionalnej Departamentu Infrastruktury Społecznej UMWL w Zielonej Górze
Aleksandra Mrozek.
Z kolei wiceprezes PTTK Ziemi Gorzowskiej
Mariusz Lewandowski podkreślił, że jak dotąd brakowało spójnego programu rozwoju turystyki:
– Każdy program regionalny traktował te sprawy osobno. Tu mamy spójność i główne kierunki, w jakich poszczególne produkty, szlaki i atrakcje powinno się promować i rozwijać – mówił.
W tym roku kończy się okres realizacji Lubuskiej Strategii Rozwoju Turystyki. Dlatego Urząd Marszałkowski zlecił przygotowanie nowego dokumentu z Prognozą oddziaływania na środowisko. Program Rozwoju Lubuskiej Turystyki do roku 2020 zrealizuje firma Landbrand z Poznania, a Prognozę oddziaływania na środowisko – 4-Enviro Projektowanie i Doradztwo w Ochronie Środowiska ze Szczecina.
Dokument ma m.in.: zbudować konkurencyjny wizerunek turystyczny regionu, stworzyć kompleksowy system informacji i promocji turystycznej, rozwijać produkty oraz infrastrukturę turystyczną i turystykę transgraniczną.
Lubuskie postawiło na turystyczne produkty wizerunkowe: Wino i kuchnia, Militaria i fortyfikacje oraz Przygoda na wodach. – Te wody wyróżniają region na skalę ogólnopolską, cieszą się szerokim zainteresowaniem turystów z kraju i zagranicy oraz mogą decydować o wyborze lubuskiego jako celu podróży turystycznej – podkreślała A. Mrozek.
Tekst i foto Hanna Kaup
Dłużej czynne
Od środy (3 marca 2021 r.), wydłużone zostają godziny funkcjonowania punktu pobrań wymazów w kierunku SARS-CoV-2 przy ul. Czartoryskiego w ...
<czytaj dalej>Rekolekcje wielkopostne w TV
Ze względu na obostrzenia związane z pandemią niektóre parafie rezygnują z tradycyjnych rekolekcji wielkopostnych.
Wszyscy wierni naszej diecezji będą jednak mogli ...
<czytaj dalej>Lekarz został zwolniony
W ślad za materiałem „Tragiczny finał” publikujemy kolejne oświadczenie Wielospecjalistycznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie.
Tekst „Tragiczny finał” czytaj tu: http://www.egorzowska.pl/pokaz,czlowiek,10690,tragiczny_final_,
A oto ...
<czytaj dalej>Lubuskie ma Strategię Rozwoju
Radni województwa przyjęli Strategię Rozwoju Województwa Lubuskiego z perspektywą do 2030 roku. Za głosowało 28 radnych, wstrzymało się 2 radnych, ...
<czytaj dalej>