Gorzów był 14. miastem, w którym pracownicy salonów pielęgnacji urody wzięli udział w szkoleniu dermatologicznym w ramach ogólnopolskiego programu „Derma Friendly - W trosce o skórę”. Na szkolenie stawiło się 40 osób nie tylko z naszego miasta, ale też z Poznania, Szczecina, Zielonej Góry, Międzyrzecza, Międzychodu, Goleniowa, Wolsztyna, Strzelec Krajeńskich czy Bogdańca.
Na łuszczycę cierpi ponad milion Polaków. Dotyka ona ludzi bez względu na status społeczny, zajmowane stanowisko, dochody, wiek czy miejsce zamieszkania. Nie jest zaraźliwa. Niestety, wiedza na jej temat jest wciąż niewystarczająca, co prowadzi do wykluczenia społecznego chorych. Właśnie dlatego powstał ogólnopolski program „Derma Friendly - W trosce o skórę”. Jego celem jest walka ze stereotypami dotyczącymi dolegliwości skóry, a co za tym idzie - z wykluczeniem społecznym pacjentów oraz poprawa dostępu do usług pielęgnacji urody dla chorych dermatologicznie. Projekt wspiera i o jego poziom dba Polskie Towarzystwo Dermatologiczne.
- Stowarzyszenie Chorych na Łuszczycę poszukiwało miejsc, w których mogłyby zostać odpowiednio obsłużone osoby cierpiące na dolegliwości skórne - mówi szefowa działu PR
Marta Godlewska. - Ponieważ nie było to łatwe, powstał projekt, dzięki któremu szkolenie odbyło już 500 osób z 250 salonów działających w 100 miejscowościach Polski.
- Chcemy doprowadzić do tego, by łuszczyca stała się chorobą cywilizacyjną, jak np. cukrzyca czy nadciśnienie tętnicze, o których społeczeństwo powinno mieć wiedzę, by nie była to jednostka obca, a pacjenci nie spotykali się z odrzuceniem społecznym - podkreślała dr n. med.
Magdalena Boer z Kliniki Chorób Skórnych i Wenerycznych Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie. W ramach Programu „Derma Friendly - W trosce o skórę” przedstawiła najczęściej spotykane problemy dermatologiczne w pracy fryzjera i kosmetyczki. Mówiła o alergiach kontaktowych, atopowym zapaleniu skóry, łuszczycy, trądziku czy grzybicach skóry.
W drugiej części szkolenia, komunikacji z klientem chorym dermatologicznie uczyła psycholog
Katarzyna Duda. - Im więcej wiemy, tym mniej się boimy - podkreślała, tłumacząc, że recepta na dobry kontakt z klientem chorym dermatologicznie to indywidualne podejście, otwartość i empatia.
Po szkoleniu, wszyscy uczestnicy drogą pocztową otrzymają imienne certyfikaty potwierdzające zdobytą wiedzę i umiejętności, a co najważniejsze - będą umieli właściwie obsłużyć klientów z różnymi schorzeniami dermatologicznymi.
Szczegóły oraz adresy gabinetów, które przystąiły programu do projektu Derma-Friendly, na stronie:
http://dermafriendly.pl/
Tekst i foto Hanna Kaup
foto Anna Radel
Kliknij w wybrane zdjęcie aby powiększyć
II etap prac
28 marca rozpocznie się II etap prac na skrzyżowaniu ulic: Słowiańskiej, Żwirowej, Roosevelta i Kosynierów Gdyńskich.
W czwartek (28 marca), na ...
<czytaj dalej>Wielki Tydzień
W Wielki Czwartek (28 marca) o godz. 10.00 w katedrze gorzowskiej bp Tadeusz Lityński będzie przewodniczył mszy św., podczas której ...
<czytaj dalej>Negocjacje rolników z rządem
Delegacja protestu rolników z S3 węzeł Myślibórz obejmującego trzy powiaty: gryfiński, myśliborski i pyrzycki brała udział wczoraj w negocjacjach pomiędzy ...
<czytaj dalej>Kalwaria Rokitniańska
W piątek 22 marca diecezjalne sanktuarium maryjne w Rokitnie zaprasza do udziału w nabożeństwie Kalwarii Rokitniańskiej urządzanym tradycyjnie w tygodniu ...
<czytaj dalej>