sobota 20 kwietnia 2024     Agnieszka, Teodor, Czesław
eGorzowska - internetowy dziennik Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej
szukaj    szukaj szukaj
« powrót
Wszystko, co trzeba wiedzieć o alejkach - miasto pyta o opinie
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o opinię mieszkańców w zakresie wyboru wariantu rozbudowy ul. Marcinkowskiego od ul. Myśliborskiej do ul. Matejki (alejki).

Badanie opinii publicznej będzie trwało od 18 czerwca do 30 sierpnia 2014 r. Prosimy mieszkańców, by po zapoznaniu się z wariantem I, II i III wskazali ten, który ich zdaniem powinien być realizowany. Opis wariantów znajduje się na stronie www.gorzow.pl, a także w siedzibie Wydziału Inwestycji (pokój 920), ul. Kombatantów 34. Ponadto mieszkańcy bezpośrednio sąsiadujący z alejkami przy ul. Marcinkowskiego otrzymają do skrzynek prośbę o udział w badaniu opinii publicznej wraz z opisem trzech wariantów.
Opinię przesyłamy na adres e-mail: alejki@um.gorzow.pl lub drogą pocztową na adres: Wydział Inwestycji, ul. Kombatantów 34, Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., 66-400 Gorzów Wlkp. Można także tak zaadresowaną kopertę z dopiskiem „Alejki” przynieść do kancelarii głównej Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp., przy ul. Sikorskiego 3-4.

Opracowanie przygotowano z uwzględnieniem oczekiwań i postulatów zgłaszanych przez mieszkańców po zrealizowaniu projektu pierwotnego pn.: "Rozbudowa ul. Marcinkowskiego od ul. Myśliborskiej do ul. Matejki (alejki)". W szczególności postulaty mieszkańców dotyczyły:
• zachowania w całości istniejącego drzewostanu alejek,
• zamknięcia przedmiotowego odcinka ulicy Marcinkowskiego dla ruchu samochodowego w celu wyodrębnienia miejsca rekreacji na zasadzie skweru.

Koncepcja ma na celu przeprowadzenie analizy wykonalności pod względem obowiązujących przepisów oraz własności funkcjonalnych rozwiązań projektowych w 2 obszarach:
1 obszar - zachowanie ruchu pojazdów osobowych na przedmiotowym odcinku przy uwzględnieniu konieczności pozostawienia istniejącego drzewostanu.
2 obszar - zamknięcie odcinka ul. Marcinkowskiego dla pojazdów osobowych wraz ze zmianą przeznaczenia terenu na tereny rekreacji (skwer).

Wariant 1
Założenia wariantu:
• zachowanie odcinka ulicy Marcinkowskiego tak jak obecnie, jako dwóch oddzielnych jezdni jednokierunkowych, które na zasadzie skrzyżowań z ulicami nadrzędnymi (Myśliborska i Matejki) zostaną włączone do ogólnej struktury komunikacyjnej miasta.
• zachowanie istniejącego drzewostanu
• zmiana klasy technicznej drogi z drogi zbiorczej Z do drogi lokalnej L. w celu obniżenia parametrów technicznych jezdni i zmniejszenie szerokości jezdni do 5,0m.
• realizacja jezdni bez zatoki autobusowej (przerywaną linią zaznaczono możliwą lokalizację zatoki, wiązałoby sie to z koniecznością usunięcia 4 drzew),
• realizacja jezdni o nawierzchni asfaltowej,
• realizacja ciągów pieszych i zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej,

Poniżej przedstawiono podstawowe zalety i wady realizacji inwestycji w Wariancie 1:
Zalety:
• zachowanie przejezdności ul. Marcinkowskiego na całej jej długości ulicy,
• możliwość bezpośredniej komunikacji kołowej ul. Marcinkowskiego z ul. Sportową (szkoła, przedszkole, punkty handlowe, mieszkańcy)
• zachowanie struktury kierunkowej na skrzyżowaniach ul. Matejki i Myśliborska,
• zachowanie modelu ruchu w obrębie osiedla Staszica (brak dodatkowego obciążenia ruchem na skrzyżowaniach w rejonie opracowania tj. rondo myśliborskie, skrzyżowanie ul. Matejki - Marcinkowskiego oraz skrzyżowanie ul. Myśliborska - Sportowa,
• obniżenie poziomu hałasu ze względu na zastosowanie nawierzchni cichej (asfaltowej) w stosunku do nawierzchni z kostki kamiennej,
• ochrona istniejącego drzewostanu (z wyjątkiem 1 drzewa które koliduje z istniejącym zjazdem na zaplecze budynku wielorodzinnego nr 114-117),
• możliwość uzupełnienia drzewostanu o dodatkowe egzemplarze drzew,
• spełnienie oczekiwań społeczności lokalnej w zakresie ochrony zieleni,

Wady:
• zmniejszenie szerokości jezdni łącznie z brakiem zatoki autobusowej spowoduje konieczność likwidacji przystanku autobusowego lub wymusi oczekiwanie pojazdów za autobusem w czasie wsiadania i wysiadania pasażerów,
• zmniejszona trwałość konstrukcji jezdni i chodników ze względu na wrastające korzenie drzew,
• obniżenie własności funkcjonalnych na skrzyżowaniach z ul. Matejki i Myśliborska ze względu na zmniejszenie szerokości pasa ruchu (utrudniona kanalizacja ruchu),
• brak możliwości postoju pojazdów na jezdniach ul. Marcinkowskiego ze względu na jej szerokość.

Szacunkowy koszt realizacji – Wariant 1 - 1.010.000 zł netto

Wariant 2
Założenia wariantu:
• zamknięcie odcinka ulicy Marcinkowskiego dla ruchu samochodowego,
• realizacja zagospodarowania jako terenu rekreacji (skwer),
• zachowanie dojazdu do ul. Grottgera od ul. Myśliborskiej,
• zachowanie dojazdu do posesji przyległych,
• regulacja skrzyżowania ul. Matejki - Marcinkowskiego, likwidacja jednego pasa ruchu (ul. Matejki od ronda Myśliborskiego na wprost), likwidacja wlotu i wylotu z alejek,
• włączenie dojazdu do budynku nr 114-117 na zasadzie zjazdu publicznego ze skrzyżowania Matejki - Marcinkowskiego,
• regulacja skrzyżowania ul. Myśliborska - Sportowa, włączenie ul. Grottgera, zmiana sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu,
• zachowanie istniejącego drzewostanu,

Poniżej przedstawiono podstawowe zalety i wady realizacji inwestycji w Wariancie 2:

Zalety:
• ochrona istniejącego drzewostanu,
• możliwość uzupełnienia drzewostanu o dodatkowe egzemplarze drzew,
• realizacja terenu rekreacji dla mieszkańców osiedla Staszica,
• zmniejszenie uciążliwości związanych z hałasem komunikacyjnym dla mieszkańców przyległych budynków,
• możliwość zwiększenia ilości miejsc postojowych w rejonie skrzyżowania Matejki i Marcinkowskiego o ok. 12 miejsc,
• spełnienie oczekiwań społeczności lokalnej w zakresie ochrony zieleni,

Wady:
• brak przejezdności odcinka ul. Marcinkowskiego,
• brak możliwości bezpośredniej komunikacji ul. Marcinkowskiego z ul. Sportową (szkoła, przedszkole, punkty handlowe, mieszkańcy) - komunikacja przez rondo myśliborskie - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania,
• brak możliwości zachowania struktury kierunkowej na skrzyżowaniach ul. Matejki - Marcinkowskiego i Myśliborska - Sportowa,
• brak możliwości zachowania modelu ruchu w obrębie osiedla Staszica (dodatkowe obciążenia ruchem na skrzyżowań w rejonie opracowania tj. rondo Myśliborskie, skrzyżowanie ul. Matejki - Marcinkowskiego oraz skrzyżowanie ul. Myśliborska - Sportowa,
• konieczność zmiany przebiegu linii komunikacji publicznej autobusowej, likwidacja przystanku "Alejki", brak dojazdu do przystanku "rondo Myśliborskie" (Pewex) od strony ul. Marcinkowskiego oraz od przystanku "rondo Myśliborskie" (Skoda) w kierunku ul. Marcinkowskiego, utrudniona komunikacja publiczna dla mieszkańców rejonu ulicy Sportowej,
• likwidacja przystanku autobusowego "Alejki", (komunikacja autobusowa od centrum w kierunku ul. Marcinkowskiego musi odbywać się przez rondo myśliborskie i ul. Matejki - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania),
• izolacja terenu alejek spowoduje pogłębienie się zachowań patologicznych w obrębie powstałego skweru,

Szacunkowy koszt realizacji – wariant - 2: 860.000 zł netto

Wariant 3

Założenia wariantu:
• zamkniecie odcinka ulicy Marcinkowskiego dla ruchu samochodowego,
• realizacja zagospodarowania jako terenu rekreacji (skwer),
• zachowanie dojazdu do ul. Grottgera od ul. Myśliborskiej,
• zachowanie dojazdu do posesji przyległych,
• realizacja nowego skrzyżowania ul. Matejki - Marcinkowskiego na zasadzie skrzyżowania typu rondo,
• włączenie dojazdu do budynku nr 114-117 na zasadzie zjazdu publicznego ze skrzyżowania Matejki - Marcinkowskiego,
• regulacja skrzyżowania ul. Myśliborska - Sportowa, włączenie ul. Grottgera, zmiana sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu,
• zachowanie istniejącego drzewostanu,

Poniżej przedstawiono podstawowe zalety i wady realizacji inwestycji w Wariancie 3:
Zalety:
• ochrona istniejącego drzewostanu,
• możliwość uzupełnienia drzewostanu o dodatkowe egzemplarze drzew,
• realizacja terenu rekreacji dla mieszkańców osiedla Staszica,
• zmniejszenie uciążliwości związanych z hałasem komunikacyjnym dla mieszkańców przyległych budynków,
• poprawa warunków ruchu, bezpieczeństwa i przepustowości skrzyżowania ul. Matejki - Marcinkowskiego,
• możliwość zwiększenia ilości miejsc postojowych w rejonie skrzyżowania Matejki i Marcinkowskiego o ok. 25 miejsc,
• spełnienie oczekiwań społeczności lokalnej w zakresie ochrony zieleni,

Wady:
• brak przejezdności odcinka ul. Marcinkowskiego,
• brak możliwości bezpośredniej komunikacji ul. Marcinkowskiego z ul. Sportową (szkoła, przedszkole, punkty handlowe, mieszkańcy) - komunikacja przez rondo myśliborskie - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania,
• brak możliwości zachowania struktury kierunkowej na skrzyżowaniach ul. Matejki i Myśliborska,
• brak możliwości zachowania modelu ruchu w obrębie osiedla Staszica (dodatkowe obciążenia ruchem na skrzyżowań w rejonie opracowania tj. rondo myśliborskie, skrzyżowanie ul. Matejki - Marcinkowskiego oraz skrzyżowanie ul. Myśliborska - Sportowa,
• konieczność zmiany przebiegu linii komunikacji publicznej autobusowej, likwidacja przystanku "Alejki", brak dojazdu do przystanku "rondo myśliborskie" (Pewex) od strony ul. Marcinkowskiego oraz od przystanku "rondo myśliborskie" (Skoda) w kierunku ul. Marcinkowskiego, utrudniona komunikacja publiczna dla mieszkańców rejonu ulicy Sportowej,
• likwidacja przystanku autobusowego "Alejki", (komunikacja autobusowa od centrum w kierunku ul. Marcinkowskiego musi odbywać się przez rondo myśliborskie i ul. Matejki - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania),
• izolacja terenu alejek spowoduje pogłębienie się zachowań patologicznych w obrębie powstałego skweru,

Szacunkowy koszt realizacji – wariant 3 - 1.770.000 zł netto

Wydział Inwestycji

18 czerwca 2014 17:01, admin ego
« powrót
Dodaj komentarz:

Twoje imię:
 
Prezydent w ministerstwie
Prezydent Gorzowa w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego. - Z doświadczenia wiem, że najważniejsze są relacje bezpośrednie. Ustalenia, które zapadają wtedy ... <czytaj dalej>
Tarasy jeszcze niedostępne
Woda w Warcie opada, odsłaniają się zalane tarasy. Niestety, ze względów bezpieczeństwa, nie mogą być jeszcze udostępnione. Zdecydowała o tym ekspertyza ... <czytaj dalej>
Apel o pomoc w sprawie odbudowy AJP
W dramatycznej dla uczelni i miasta sytuacji potrzebne jest wspólne działanie. Dlatego prezydent miasta Jacek Wójcicki apeluje o pomoc w ... <czytaj dalej>
Rozmowa z komisarzem Wojciechowskim
Komunikat w sprawie rolników. Zgodnie z wczorajszą rozmową telefoniczną z komisarzem rolnictwa Januszem Wojciechowskim przekazuję, że na najbliższym i ostatnim w ... <czytaj dalej>
Przeglądaj cały katalog lub dodaj swoją firmę
Zieliński Piotr Biuro Nieruchomości

ul. Marcinkowskiego 10 H/5, Gorzów Wlkp.
tel. 95 736 74 43
branża: Nieruchomości - kupno, sprzedaż, wynajem <czytaj dalej>
"Sazan" Hurtownia Sklep Wędkarski Danuta Richter

ul. Okólna 42, Gorzów Wlkp.
tel. 95 732 40 33
branża: Wędkarstwo <czytaj dalej>
"Sunset Suits" Sp. z o.o. Salon Firmowy

ul. Hawelańska 3, Gorzów Wlkp.
tel. 95 728 97 71
branża: Odzież - detal <czytaj dalej>

Alkoholowa mapa Polski
Ponad 95 tys. pijanych kierowców zatrzymała policja w 2023 roku. ... <czytaj dalej>
Propozycje miejskiego wsparcia dla AJP
W czasie nadzwyczajnego posiedzenia senatu Akademii im. Jakuba z Paradyża ... <czytaj dalej>
Ostatnie 100 dni mojego życia
Poznajcie Piotrka, wrażliwego, dobrego, ambitnego i z pozoru uśmiechniętego faceta ... <czytaj dalej>
Marta Bejnar-Bejnarowicz wkrótce nie radna
Najaktywniejsza radna Rady Miasta Gorzowa Marta Bejnar-Bejnarowicz przyjmuje stanowisko architekta ... <czytaj dalej>
Kalendarium eventów
« kwiecień 2024 »
P W Ś C P S N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
     
dodaj: imprezy@egorzowska.pl
Mała wielka sprawa
eGorzowska - adminfoto_admin.jpg
admin ego:
Piękna inicjatywa w brzydkim mieście
Znany gorzowski lekarz Ireneusz Czerniec zaprosił w niedzielę kandydatów do Rady Miasta, dziennikarzy oraz mieszkańców na spacer ulicami śródmieścia. „Porozmawiajmy i zobaczmy, cóż dobrego możemy zrobić dla naszego miasta, w celu ... <czytaj dalej>
Bez korzeni nie zakwitniesz
Archiwa Państwowe oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej zapraszają uczniów klas 4-7 <czytaj dalej>
Kto zdobędzie mural dla szkoły
Murale Pamięci „Dumni z Powstańców” to ogólnopolski konkurs dla szkół <czytaj dalej>

aktualnie nie ma żadnej czynnej sondy
Robisz zdjęcia? Przyślij je do nas foto@egorzowska.pl
eGorzowska - dsc_2503.jpg
admin ego:
Ukryta świątynia
No i smuteczek. Kiedy we wtorkowy wieczór podziwialiśmy z zewnątrz ... <czytaj dalej>
admin ego:
Ostatnia wola i testament Geli Seksztajn
W przeddzień rocznicy powstania. Ostatnia wola i testament Geli Seksztajn. (1907, ... <czytaj dalej>
admin ego radzi:
Alkoholowa mapa Polski
Ponad 95 tys. pijanych kierowców zatrzymała policja w 2023 roku. ... <czytaj dalej>
admin ego radzi:
Filiżanka kawy lub dwie
Czy wiesz, że filiżanka kawy może zdziałać więcej niż tylko ... <czytaj dalej>
Blogujesz? Rób to lokalnie!
Wystarczy jedno kliknięcie w egoBlog
Masz problem?
Napisz do eksperta egoEkspert
Żadna sprawa nie zostanie bez odzewu. Daj znać na eGo Forum
Anonim_8372:
budowa jednostki wojskowej w gorzowie
<czytaj dalej>
Anonim_8372:
ma doswiadczenie w firmie budowlanej poprawiania architektury na małą skalę

cele jakie moge podpowiedzieć
to centrum przesiadkowe <czytaj dalej>
Maria :
Szkoła na MEDAL.BRAWO...



<czytaj dalej>
Anonim_3929:
"Ktoś biegł tą uliczką przed nami, miał jak my
wzrok zdjęty uczuciem;"
(Kamil Kwidziński, pierwszy wers wiersza Jotunheim< <czytaj dalej>
Anonim_9617:
Ciekawe, że depresji nie mają ci, którzy ciężko pracują, którym brakuje do wypłaty, tym, którzy wyprzedają się tym, którzy starają się <czytaj dalej>
 
eGorzowska.pl - e-gazeta Gorzowskiej Agencji Dziennikarskiej