27 listopada obradowało Kolegium Doradcze Prezydenta.
Postanowienia Kolegium:
• Prezydent wyraził zgodę na podpisanie umowy partnerskiej z Polskim Związkiem Niewidomych, Okręg Lubuski w Gorzowie w sprawie udziału w projekcie „Wiedza to Klucz do Współpracy”. Ogłoszony został trzeci nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych. Podstawowy cel konkursu to wspieranie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce poprzez zwiększenie aktywnego udziału obywateli w życiu publicznym. Okręg lubuski PZN planuje złożyć w ramach konkursu projekt pn. „Wiedza to Klucz do Współpracy”. Głównymi założeniami projektu będzie poradnictwo dla osób słabo widzących i niewidomych oraz szkolenie dla pracowników instytucji publicznych, z zakresu obsługi osób słabo widzących oraz niewidomych. Szkolenie przewidziane jest dla 180 pracowników Urzędu Miasta i jednostek podległych. W przypadku otrzymania dofinansowania projekt będzie realizowany od 1 marca 2013 r. do 30 września 2014 r.
• Prezydent zapoznał się z Informacją o stanie i sposobie gospodarowania majątkiem trwałym Miasta Gorzowa Wlkp. Według stanu z 30 września br. Miasto posiadało: 1. - 3.431,31 ha gruntów własnych i w użytkowaniu wieczystym o łącznej wartości 472.699,49 tys. zł; 2. - majątek trwały w postaci: środków trwałych (tj. budynki, lokale, obiekty inżynierii lądowej i wodnej, maszyny, kotły, urządzenia, środki transportu, narzędzia, przyrządy, ruchomości i wyposażenia), pozostałych środków trwałych w używaniu oraz wartości niematerialnych i prawnych o łącznej wartości brutto 1.155.723,37 tys. zł, z tego 436.753,22 tys. zł było użytkowane przez jednostki i zakłady budżetowe; umorzenie wymienionych składników majątku wyniosło 46,45%; 3 - dobra kultury o łącznej wartości 2.905,46 tys. zł; 4 - środki trwałe w budowie o wartości 202.922,30 tys. zł; 5 - udziały i akcje oraz wkłady pieniężne w obcych podmiotach prawnych o łącznej wartości nominalnej 250.580,30 tys. zł. Wartość komunalnego majątku trwałego ogółem była równa 2.084.830,92 tys. zł, a 87,79% stanowiły rzeczowe aktywa trwałe. Procentowy udział poszczególnych składników majątku to – 34,43 % - obiekty inżynierii lądowej; 22,67 % - grunty; 15,28% - budynki i lokale; 12,02% - udziały i akcje; 9,73% - środki trwałe w budowie; 3,61% - maszyny i urządzenia; 1,93% - pozostałe środki trwałe w używaniu; 0,33% - wartości niematerialne i prawne oraz dobra kultury. W porównaniu do stanu z końca 2011 r. wartość majątku wzrosła o 37.742,58 tys. zł, to jest o 1,84%. Ponadto Miasto użytkowało mienie innych jednostek o łącznej wartości 558,97 tys. zł na zasadzie użyczenia lub dzierżawy.
• Zakład Gospodarki Mieszkaniowej przedstawił do akceptacji dokumentację techniczną remontu budynków przy ul. Lipowej 20-27. Prace będą wykonane w latach 2013-2016 i będą etapowane. W ramach prac remontowych wykonane zostanie ocieplenie ścian zewnętrznych i stropodachów, remonty galerii wraz z wymianą ich zadaszenia, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej oraz zagospodarowanie terenu z remontem chodników, dróg dojazdowych i
parkingów.
UM
« | kwiecień 2024 | » | ||||
P | W | Ś | C | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |