Znacie to? Dzwoni telefon i w sÅ‚uchawce sÅ‚yszycie gÅ‚os zapewniajÄ…cy, że coÅ› wygraliÅ›cie, że bÄ™dziecie za darmo przebadani albo, że wÅ‚aÅ›nie w nagrodÄ™ ktoÅ› Wam obniży abomanent. Później okazuje siÄ™, że to puÅ‚apka.
Coraz częściej osoby starsze sÄ… narażone na nieuczciwe dziaÅ‚ania firm Å›wiadczÄ…cych usÅ‚ugi telekomunikacyjne czy telemedyczne. Miejski Rzecznik Konsumentów w Gorzowie przyjmuje też skargi na nakazy zapÅ‚aty za Å›wiadczenie tych usÅ‚ug. Zwykle takie pisma zawierajÄ… groźbÄ™ rozpoczÄ™cia windykacji komorniczej z zajÄ™ciem wszystkich wÅ‚asnoÅ›ci.
Konsumenci potwierdzają powtarzający się scenariusz działań.
Dzwoni telefon w sprawie obniżenia rachunków za abonament lub prÄ…d. NastÄ™pnie w mieszkaniu pojawia siÄ™ osoba, która zapewnia, że reprezentuje dotychczasowego operatora telefonicznego lub sprzedawcÄ™ prÄ…du. Niczego nieÅ›wiadomi konsumenci podpisujÄ… dokumenty przedkÅ‚adane im przez przedstawicieli handlowych. Ze skarg wynika, że nie mieli Å›wiadomoÅ›ci, że podpisujÄ…c dokumenty dotyczÄ…ce usÅ‚ug telekomunikacyjnych lub sprzedaży energii, zawierajÄ… także umowÄ™ o Å›wiadczenie dodatkowych usÅ‚ug. Wielu seniorów skarży siÄ™ na wywieranie presji w celu jak najszybszego podpisania umów, czÄ™sto bez możliwoÅ›ci ich przeczytania oraz na bardzo maÅ‚y druk tekstu zawartego na kilku stronach. WiÄ™kszość konsumentów skÅ‚adajÄ…cych skargi, nie dostaÅ‚a zawartych umów.
- Ostrzegamy przed reagowaniem na pisma i dokonywanie zapÅ‚aty – mówi Miejski Rzecznik Konsumentów i Spraw MieszkaÅ„ców
Tomasz Gierczak. - Prosimy o natychmiastowe zgłoszenie się do naszego biura, gdzie zostanie udzielona pomoc w tej sprawie.
Miejski Rzecznik Konsumentów przypomina, że w przypadku zawarcia umowy poza lokalem przedsiÄ™biorstwa (czyli np. w domu) umowy dotyczÄ…cej usÅ‚ug zdrowotnych, której przedmiotem nie sÄ… gwarantowane Å›wiadczenia opieki zdrowotnej (umowa zawierana jest poza publicznym systemem zabezpieczenia spoÅ‚ecznego), konsumentom przysÅ‚uguje prawo odstÄ…pienia od umowy w ciÄ…gu 14 dni od jej zawarcia. W takim przypadku zastosowanie znajdujÄ… przepisy ustawy o prawach konsumenta.
Wart również pamiÄ™tać, że konsument, który nie zostaÅ‚ poinformowany o przysÅ‚ugujÄ…cym mu prawie odstÄ…pienia od umowy o Å›wiadczenie usÅ‚ug zawartej poza lokalem przedsiÄ™biorstwa, może skutecznie skorzystać z tego prawa w ciÄ…gu 12 miesiÄ™cy i 14 dni od daty zawarcia umowy.
Konsumenci, którzy czujÄ… siÄ™ pokrzywdzeni powinni zgÅ‚osić siÄ™ do organów Å›cigania (policji lub prokuratury). W odstÄ…pieniu od umowy pomagajÄ… rzecznicy konsumentów.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw MieszkaÅ„ców mieÅ›ci siÄ™ w Gorzowie Wlkp. przy ul. OrlÄ…t Lwowskich 1. Kontakt telefoniczny: 95 7355 747, 95 7355 960.
oprac. redakcja
foto Wikipedia
Pielgrzymki
Tegoroczna piesza pielgrzymka powołaniowa odbędzie się w sobotę w sobotę 27 kwietnia.
Wyjście pielgrzymki na trasę z Paradyża do Rokitna nastąpi ...
<czytaj dalej>Prezydent w ministerstwie
Prezydent Gorzowa w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
- Z doÅ›wiadczenia wiem, że najważniejsze sÄ… relacje bezpoÅ›rednie. Ustalenia, które zapadajÄ… wtedy ...
<czytaj dalej>Tarasy jeszcze niedostępne
Woda w Warcie opada, odsÅ‚aniajÄ… siÄ™ zalane tarasy. Niestety, ze wzglÄ™dów bezpieczeÅ„stwa, nie mogÄ… być jeszcze udostÄ™pnione.
Zdecydowała o tym ekspertyza ...
<czytaj dalej>Apel o pomoc w sprawie odbudowy AJP
W dramatycznej dla uczelni i miasta sytuacji potrzebne jest wspólne dziaÅ‚anie. Dlatego prezydent miasta Jacek Wójcicki apeluje o pomoc w ...
<czytaj dalej>